“Njega je Bog izložio da svojom krvi bude Pomirilište.” (Rimljanima 3,25)

Pomirba je značajna riječ. S njom Pavao prelazi s jezika sudnice (opravdanje, Rimljanima 3,24) i jezika tržnice (otkupljenje, 25. redak) na treću metaforu spasenja — pomirbu, uzetu iz jezika žrtvenog oltara. Osnovno značenje izraza pomirba je “odvraćanje gnjeva”. U grčkom svijetu iz kojeg je proizišao i u Novom zavjetu pomirba ima prizvuk podmićivanja bogova, demona ili mrtvih kako bi se pridobila njihova naklonost i primio njihov blagoslov. Budući da su bogovi bili “ljutiti”, trebalo ih je odobrovoljiti. Ovakvu vrstu pomirenja susrećemo u Starom zavjetu kada kralj Moaba, shvativši da gubi bitku, “uze svog sina prvenca… prinese” ga kao “paljenicu” Kemošu nadajući se da će steći njegovu naklonost (2. o Kraljevima 3,26).

Ali mi ne smijemo zamijeniti Pavlovu i neznabožačku uporabu ove riječi. Presudno je prepoznati da Biblija jasno kaže kako Krist nije prolio svoju krv zato da bi ublažio Božji gnjev. Naprotiv, Bog Ga je, prema Rimljanima 3,25 “izložio” da bude Pomirilište.  “U ovome se”, piše Ivan, “sastoji ljubav: nismo mi ljubili Boga, nego je on nas ljubio i poslao Sina svog kao žrtvu pomirnicu za naše grijehe” (1. Ivanova 4,10). Križ zato ne predstavlja promjenu u Božjem stavu prema grešnicima , već je to izraz, najpotpuniji izraz Njegove ljubavi. Bog nas ne ljudi zbog velike žrtve, nego je On osigurao ovu veliku žrtvu zato što nas ljubi.

Biblijska i neznabožačka uporaba riječi se razlikuju. “Bog je tako ljubio svijet da je dao svoga jedinorođenog Sina da ne pogine ni jedan koji u nj vjeruje, već da ima život vječni.” (Ivan 3,16)

Bog grijeh shvaća ozbiljno. On nije jednostavno mogao zanemariti njegove razorne posljedice. On upropaštava Njegov ljubljeni narod. Božji gnjev je Njegov sud nad grijehom. Pavao naučava u Rimljanima 3 da Kristova smrt uklanja presudu i Božju pravednu kaznu onima koji vjerom prihvaćaju Njegovu žrtvu.

Radosna vijest za danas je da je On umro umjesto nas. Radosna je vijest da je Krist umro za mene osobno. Radosna vijest je da Bog kroz Krista opravdava, otkupljuje i miri. Ukratko, Bog spašava od grijeha one koji sebe ne mogu spasiti. A to ste vi i ja. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)