“A gdje nema Zakona, tu nema ni prekršaja!” (Rimljanima 4,15)

Pavao se još jednom bavi funkcijom Zakona. Jedna uloga Zakona je označavanje granica. “Ovdje je granica”, kaže Zakon. “Ovako se moraš ponašati.” Tako mi u Deset zapovijedi čitamo da ne trebamo krasti ili činiti preljub te da trebamo poštivati i Boga i roditelje. Zakon određuje mjerila ili granice ponašanja.

Ali nisu svi sretni s granicama. Tako dolazimo do riječi “prekršaj”. Prekršaj je grijeh, ali posebne vrste. Mi rabimo riječ prekršaj da bismo ukazali na gaženje granične crte. Rabimo je kada netko prekorači jasno definiranu zapovijed.

Današnji redak glasi da “gdje nema Zakona, nema ni prekršaja”. Što ovaj redak znači u svom kontekstu? Izgleda da Pavao rabi negativnu izjavu kako bi potvrdio istinitost činjenice da Zakon, tamo gdje postoji, otkriva prekršaj, a konačni rezultat je gnjev.

Sjetite se da on govori legalističkim Židovima koji su vjerovali da Božje obećanje mogu zaslužiti vršenjem Zakona. On im govori da im Zakon ne može ponuditi spasenje. Zašto? Slijedite ovaj način razmišljanja: 1. Oni imaju Božji zakon. 2. Ali svi su oni prekršili njegove zahtjeve. 3. Posljedično tomu suočavaju se s kaznom za prekršaj. 4. Stoga, ako ne dobiju pomoć prihvaćanjem Božje milosti, oni su sigurno bez nade.

Pavao ne kaže da postoje pojedinci bez Zakona. On je u Rimljanima 1-3 rekao da neznabošci imaju Zakon u svojoj savjesti a da Židovi imaju Božji otkriveni zakon. Svi, u nekom obliku, imaju zraku Njegovog Zakona.

Pavao ne kaže da je Zakon manjkav ili da je vršenje Zakona pogrešno. Nipošto! Umjesto toga on naučava poslušnost vjerom (Rimljanima 1,5; 16,26) i tvrdi da je “Zakon dobar, pravedan i svet” (Rimljanima 7,12).

Ono što on misli jest da je Zakon dobar za neke stvari, no on je bezvrijedan kao sredstvo spasenja. On otkriva naš grijeh (prekršaj) i ukazuje na našu potrebu za vjerom u Božju milost. Zakon nas mora osvijestiti o činjenici da nam je potrebna milost. Tragedija je u tome što ga mi ponekad pretvorimo u zamjenu za milost.  (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)