„Jer ako smo izmireni s Bogom smrću njegova Sina dok smo još bili neprijatelji…” (Rimljanima 5,10)

Pavao u Rimljanima 5 ima obilje opisa za one koji nisu spašeni. On ih naziva “slabi” (Rimljanima 5,6) u smislu da se sami ne mogu spasiti; “bezbožnici” (5,6) jer ne posjeduju sposobnost činjenja dobra i “grešnici” (8. redak) jer krše Božji zakon.

Ovoj već prilično dojmljivoj listi on sada dodaje da “smo još bili neprijatelji”. Novi zavjet često izjavljuje da su grešnici Božji neprijatelji. Filipljanima 3,18 govori o onima koji “žive kao neprijatelji križa Kristova”. Poslanica Kološanima 1,21 govori o onima koji su nekada bili “otuđeni i koji ste postali neprijatelji svojim mišljenjem i zlim djelima”, a Jakov 4,4 spominje da je “prijateljstvo prema svijetu neprijateljstvo prema Bogu”.

“Neprijatelj” je snažna riječ. “Neprijatelj”, ističe Leon Morris, “nije samo netko tko nije u cijelosti dobar i vjeran prijatelj. On pripada protivničkom taboru. On se protivi svemu što onaj drugi čini. Grešnici djeluju protiv Boga.” Neprijatelj, kao i u slučaju rata, nastoji uništiti druge.

Jasno je da su grešnici u cijeloj Bibliji Božji neprijatelji i da se protive načelima Njegovog kraljevstva. Ali trebamo se pitati govori li izraz “Božji neprijatelji” nešto o Njegovom stavu prema grešnicima? Kontrast upućuje na pozitivan odgovor na naše pitanje. Činjenica da će oni koji se drže svog grijeha u konačnici doživjeti Božji gnjev (Rimljanima 5,9) upućuje na to da Njegova mržnja prema grijehu uništava ljudske živote.

Ovdje moramo biti svjesni jedne nijanse. Bog mrzi grijeh, ali ljubi grešnike. On ih toliko ljubi da je poslao Isusa da izliječi njihov odnos, da ih pomiri sa sobom. Pomiriti znači zbližiti dvije otuđene strane. Kažemo da su se rastavljeni supružnici pomirili. Pavao isto tako tvrdi da se Bog “izmiri u Kristovom smrtnom tijelu, smrću, da vas izvede preda se svete, neporočne i besprijekorne” (Kološanima 1,22).

Pomirenje je dvostrani postupak. Pavao jasno kaže da je Bog (u ovom slučaju Bog je oštećena strana) poduzeo sve nužne korake za iscjeljenje odnosa između Njega i onih koji se bore protiv Njega. Drugi dio je naš, prihvaćanje Njegove ponude mira i spasenja. On želi da ostavimo svoje grijehe i držimo se Njega. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)