“Noć je poodmakla. Dan je blizu. Svucimo dakle sa sebe djela tame, a obucimo se u oružje svjetla!” (Rimljanima 13,12)

Probudite se, kaže Pavao u Rimljanima 13,11. James Denney primjećuje da kršćanski život nije spavanje, već borba. Apostol Petar to ovako kaže: “Budite trijezni i bdijte: vaš protivnik, davao, obilazi kao ričući lav, tražeći koga da proždere!” (1. Petrova 5,8) Apostol je shvatio da je naš svijet usred bitke između dobra i zla te da je srce i um svakog pojedinca pozornica velike borbe u našem malom svijetu, pojedinačno očitovanje makrokozmičkog sukoba između Krista i Sotone.

Jedan od velikih strahova Krista i Pavla bio je da kršćani neće biti budni već da će zaspati i tako biti uhvaćeni nespremni prilikom drugog dolaska (Matej 25,1-13; 1. Solunjanima 5,1-11).

Biti spreman za ovaj događaj ne znači gledati vijesti i uzbuditi se kada vidimo ispunjenje “znakova vremena”. Ne! To je jedan od đavoljih trikova. Krist je to često ponavljao jer nitko ne zna vrijeme drugog dolaska. Njegovi sljedbenici moraju ne samo stražariti (Matej 24,42; 25,13), već koristiti svoje talente dok čekaju (Matej 25,14) Oni se posebno trebaju brinuti za one koji su manje sretni od njih (redci 31-46).

Krist i Pavao stavili su naglasak na življenje kršćanskim životom tijekom razdoblja čekanja, a ne na neko uzbuđenje zbog onoga sto vidimo u vijestima. Krist će doći neočekivano. A kada dođe, zateći će mnoge takozvane sljedbenike kako spavaju umjesto da cine ono što im je rekao u Mateju 24,32-25,46.

Koliko kršćane koji čekaju drugi dolazak uzbuđuje gledanje znakova vremena umjesto služba — služba življenja Božje ljubavi o kojoj Pavao govori u Rimljanima 13 i koju je Krist posebno naglasio? Nije slučajno da rasprava o drugom dolasku u Mateju 24 i Rimljanima 13 naglašava odgovornost kršćanina da živi životom ljubavi. Velika crta razdvajanja na sudu bit će življenje Njegove ljubavi (Matej 25,31-46).

Vrijeme je za buđenje, oblačenje Božjeg oklopa i rad kako bi nas On, kada se vrati, zatekao kao vrijedne sluge. Kada bih ja bio đavao, ja bih zainteresirao kršćane za senzacije u vezi s drugim dolaskom a ne za službu. Tako bih jednim potezom ostvario svoj cilj odvratio njihovu pozornost. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)