„Za njima eto i trećeg anđela koji vikaše iza glasa: “Tko god se klanja Zvijeri i kipu njezinu te primi žig na čelo ili ruku, pit će vino gnjeva Božjega, nerazvodnjeno, natočeno već u čaši srdžbe njegove! I bit će udaren na muke u ognju i sumporu svetim anđelima naočigled i naočigled Jaganjcu. Dim muke njihove suklja u vijeke vjekova. Ni danju ni noću nemaju počinka oni koji se klanjaju Zvijeri i kipu njezinu i tko god primi žig s imenom njezinim.“ (Otkrivenje 14,9-11)
Mnogi prikazi nasilja ispunjavaju Knjigu otkrivenja. Tu je nasilje usmjereno protiv Isusa (Otkrivenje 1,5.7; 5,6; 12,11), nasilje usmjereno protiv Njegovih sljedbenika (Otkrivenje 2,10.13; 6,9.10), nasilje kojim se služe neprijatelji Janjeta (Otkrivenje 13,7; 16,6; 17,16; 18,7.20.24). Izgleda kako ljudima najviše smetaju opisi božanskih žestokih djelatnosti od kojih je opis u Otkrivenju 14,9-11 najizraženiji. Kako bi Janje moglo biti, s jedne strane, žrtva nasilja, a s druge strane biće koje muči i uništava?
Moramo priznati da ljudi često zanemaruju činjenicu da se svaka dobra vlast mora u nekim trenucima poslužiti određenim vidom nasilja kako bi suzbila zlo. Nasilje vlasti nije uvijek izrazito niti dolazi do prolivanja krvi. Mnogo češće se radi o organima reda koji vas zaustavljaju, kada prekršite prometne propise, ili o poreznoj inspekciji koja dolazi pregledati vaše poslovne knjige. Možda ne mislite da se i tu radi o nasilju? U redu, dozvolite mi da vam postavim nekoliko pitanja! Koliko brzo biste vozili kada ne bi bilo prometnih patrola? Koliko poreza biste plaćali kada bi to bilo prepušteno vašoj dobroj volji? Koliko je zatvorenika željno ostati u zatvoru? Dobra vlast nameće neka neophodna ograničenja tako da možemo živjeti zajedno u miru, zar ne? Ne zastaje svaki građanin kako bi se upitao da li ono što čini doprinosi općem dobru ili mu šteti.
Većina ljudi je navikla na taj nivo nasilja vlasti. Ali, kada se radi o Hitleru ili njemu sličnima, opravdana mjera nasilja pretvara se u surovo tlačenje. Takvo tlačenje zahtjeva protumjere (Otkrivenje 6,9-11; 16,6; 18,7.8), ali se zlo nikada ne povlači dragovoljno. Što je veća sila i surovost zla, to je više snage potrebno kako bi se ono potisnulo.
Slike u Otkrivenju nisu privlačne, ali nas uvjeravaju da će Bog poduzeti sve što je neophodno kako bi učinio kraj nasilju i tlačenju. Činjenica da Božje razorne sile djeluju u prisutnosti Janjeta ne znači da ono uživa u njihovom djelovanju. Za mene to znači da je Bog Onoga koji je pretrpio najviše nasilja na neki način postavio za nadzor procesa uklanjanja nasilja. Iako je primjena Božje sile neophodna, Janje je nadgleda i ograničava. Zašto baš Janje? Jedino Janje potpuno razumije cijenu trpljenja i jedino se na Njega možemo osloniti da će biti milostivo u primjeni božanske pravednosti. Janje koje je bilo zaklano će ukloniti zlo bez suvišne sile. Božanska pravednost će izazvati patnje, ali ni za malo više nego što je neophodno.
Gospode, tajna Tvoje mudrosti u upravljanju svemirom nadmašuje čovjekovu sposobnost razumijevanja. Pomozi nam da se potpuno oslonimo na Janje koje je bilo zaklano. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)