„A njihov zavodnik, Ðavao, bačen bi u jezero ognjeno i sumporno, gdje se nalaze i Zvijer i Lažni prorok: ondje će se mučiti danju i noću u vijeke vjekova.“ (Otkrivenje 20,10)
Devetogodišnji dječak po imenu Robert morao je doživjeti bolno iskustvo kako bi izvukao pouku. Bio je neukrotiv i nesavladiv. Kada mu je zubar rekao da sjedne u zubarsku stolicu, nekoliko puta je odbijao, dok konačno nije zaprijetio skidanjem sve odjeće sa sebe ukoliko mu zubar to još jednom bude rekao.
„Skini je“, mirno je rekao zubar. Dječak je skinuo sve osim donjeg rublja.
„U redu, sine! A sada sjedi u stolicu!“
„Vi me niste razumjeli, ako i kažete da sjednem u tu stolicu, sve ću skinuti sa sebe“, prijetio je Robert.
„Pa, skini“, mirno je ponovio zubar. Dječak se pokorio i sjeo u stolicu, gol kao od majke rođen. Kada je zubar završio svoj posao, Robert je zatražio svoju odjeću.
„Žao mi je! Zadržat ćemo je ovdje preko noći. Tvoja je majka može podići sutra!“
Možete zamisliti zaprepaštenje u čekaonici i na parkingu, dok je dječak prolazio sa svojom majkom! Sljedećeg je dana majka došla po odjeću i otkrila liječniku: „Robert je godinama ucjenjivao odjećom. Vi ste prva osoba koja nije pala na njegovu ucjenu. To je ostavilo veliki utisak na njega.“
Naš današnji tekst je pisan snažni i utjecajnim jezikom. Iskreni kršćanski mislioci smatraju da on govori kako će izgubljeni stvarno biti izloženi mukama u cijeloj vječnosti, nikada neće ni umrijeti, nikada neće biti oslobođeni muka. Međutim, to je pogrešno tumačenje hebrejske zamisli o „zauvijek“.
Jezik ognja i sumpora je najavio sudbinu Sodoma i Gomora i ognja koji je potpuno uništio gradove i njegove stanovnike, ali ih nije ostavio da se beskrajno okreću u tom ognjenom jezeru (Postanak 19,24). Judina poslanica 7. stih kaže da je „vječni“ oganj (ista grčka riječ kao i u Otkrivenju 20,10) uništio grad. Govori se istim jezikom i o uništenju Edoma, koji je spaljen (izaija 34,8-10) vječnim ognjem, iako od tog ognja danas nema ni traga ni glasa. „Zauvijek“ u hebrejskom jeziku nije ukazivanje na vrijeme, već na temeljitost obavljenog posla. Kada se Bog na kraju vremena bude suočio sa zlom, to će biti kraj zla ono se više nikada neće vratiti, zauvijek će nestati!
Mnogi bi ljudi danas voljeli da se takav jezik ne pojavljuje u Bibliji. Međutim, zlo se neće povući bezglasno – njemu se mora pokazati otpor. Svemir će postati bolje mjesto nakon njegovog uništenja.
Gospode, iznova shvaćam kako nema kompromisa sa zlom. Pošalji oganj Tvoga Duha da me danas očisti! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)