“Ja sam pravi trs i moj je Otac vinogradar.” (Ivan 15,1)

U svojim poukama Krist nije pribjegavao visokim, apstraktnim pojmovima. On je na najjednostavniji način objavljivao istine od životne važnosti, tako da su ih i ljudi koje je On nazivao “malom djecom” mogli razumjeti. A ipak, i u Njegovim najjednostavnijim mislima krila se dubina i ljepota koje nisu mogli dokučiti ni najobrazovaniji umovi. …
Trs je često bio rabljen kao simbol Izraela, a pouka koju je Isus sada namijenio svojim učenicima potjecala je odatle. On se mogao poslužiti gracioznom palmom kako bi prikazao sebe. Veličanstveni cedar koji je stršao u visine ili moćni hrast koji je širio svoje grane i uzdizao ih prema nebu, mogli su Mu poslužiti kao ilustracija čvrstine i besprijekornosti onih koji slijede Krista. Ali umjesto toga, On je slikom trsa s njegovim lozama prikazao sebe i svoj odnos prema svojim istinskim sljedbenicima.
“Ja sam pravi trs i moj je Otac vinogradar.” Na obroncima Palestine naš nebeski Otac posadio je divan Trs, a On sam je bio Vinogradar. Ta slika nije imala značajan oblik koji bi već na prvi pogled pokazao svoju vrijednost. Izgledao je kao korijen koji izbija iz sasušenog tla ne privlačeći puno pozornosti. Ali kada su na biljku obratili pozornost, neki su tvrdili da je nebeskog podrijetla. Stanovnici Nazareta su bili očarani kada su vidjeli njezinu ljepotu, ali kada su shvatili da će uzrasti gracioznije i privlačiti više pozornosti od njih samih, htjeli su iskrčiti dragocjenu biljku i baciti je preko zida.
Jeruzalemljani su uzeli biljku, smrvili je i pogazili svojim nesvetim nogama. Htjeli su je uništiti zauvijek. Međutim, nebeski Vinogradar nikada nije gubio svoju biljku iz vida. Budući da su ljudi pomislili da su je uništili, On ju je uzeo i ponovno je zasadio s druge strane zida. Sakrio ju je sa zemaljskog vidika. …
Svaka loza koja donosi rod prikazuje živu sliku trsa, jer i on donosi isti rod kao i loza. … Svaka loza pokazat će ima li u njoj života ili nema … jer tamo gdje ima života, ima i rasta. Životodavne osobine stalno se prenose s trsa i to se pokazuje rodom koji loze donose. Kao što mladica dobiva život kada se sjedini s trsom, tako i grešnik sudjeluje u božanskoj naravi kada se pripoji Kristu. Smrtni muškarci i žene sjedinjuju se s beskrajnim Bogom. (Revew and Herald, 2. studenoga 1897.)