„Milost vam i mir od Boga, Oca našega i Gospodina Isusa Krista.“ (Rimljanima 1,7)
U Rimljanima 1,7 Pavao završava svoje pozdrave kršćanima u Rimu. Ali u njegovim završnim riječima nalazimo tri misli koje će biti ključne za čitavu poslanicu.
Prva je riječ “milost” koju Pavao rabi više od 20 puta u Poslanici Rimljanima. U kršćanskom smislu milost je Božji dar spasenja. Rimljanima 6,23 jasno kaže da je spasenje dar. “Jer je plaća grijeha smrt i dar Božji jest život vječni u Kristu Isusu, Gospodinu našemu.” Bog nam u svojoj ljubavi ne daje ono što zaslužujemo (smrt) već ono što ne zaslužujemo (vječni život). To je milost.
Druga je riječ “mir”. U Pavlovoj misli mir je usko povezan s milošću. Zato on piše u Rimljanima 5,1: “Dakle; opravdani vjerom u miru smo s Bogom po našem Gospodinu Isusu Kristu.”
Mir je prekrasna novozavjetna riječ. Neznabožačkom svijetu prvog stoljeća mir je značio odsutnost rata. Ali u Novom zavjetu ova riječ ima pozitivno značenje u vezi s hebrejskim pojmom shalom. Hebreji i novozavjetni pisci ne smatraju mir odsutnošću sukoba, već prisutnošću pozitivnog blagoslova.
U Pavlovim pozdravima “mir” (kada ga spominje) uvijek slijedi “milost”. Samo Božja milost može donijeti istinski mir u ljudsko srce.
Treća značajna riječ u našem retku za danas jest “Otac”. U cijelom Novom zavjetu ovaj pojam izražava Božju ljubav i nježnu brigu za svako Njegovo dijete. Bog ne zanemaruje naše stanje. On kao naš Otac aktivno djeluje i brine se za nas s istinskom očevom ljubavlju. Misao o Božjem očinstvu doseže vrhunac u Rimljanima 8 kada Pavao govori o kršćanima koji postaju dio Božje obitelji. Kada se to dogodi, tvrdi on, ništa nas neće “moći rastaviti od ljubavi Božje koja je u Kristu Isusu.” (Rimljanima 8,39)
Pavlova uporaba “milosti” i “mira” u pozdravima nije novina. Nalazimo ih i u blagoslovima kojima je Aron blagoslovio Izraelce.
“Neka te blagoslovi Jahve i čuva!
Neka te Jahve licem svojim obasja milostiv ti bude!
Neka pogled svoj Jahve svrati na te i mir ti donese!” (Brojevi 6,24-26) (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)