„Ja sam dužnik i Grcima i barbarima, i mudrima i nerazumnima. Odatle moja želja da propovijedam Evanđelje i vama, stanovnicima Rima.“ (Rimljanima 1,14.15)
Rimljanima 1,14-16 iznosi tri dojmljive osobne izjave o Pavlovoj brizi za propovijedanje Evanđelja u Rimu:
- redak: „Ja sam dužnik …“
- redak: „Gotov sam …“ (DK)
- redak: „Ja se ne stidim …“
John Stott ističe da je razlog zbog kojeg su ove izjave tako uočljive taj što se one izravno protive stavovima mnogih u današnjoj Crkvi. “Ljudi su danas skloni smatrati evangeliziranje nečim što je prepušteno njihovoj odluci pa (ako se njime bave) oni Bogu čine uslugu.”
Pavlov stav ima poruku za nas danas. Dio tajne njegove uspješne službe bio je u tome što je on u cijelosti vjerovao da ima moralnu obvezu propovijedati poruku Evanđelja. Za njega ova obveza nije bila prepuštena njegovom izboru, već dug Kristu koji je dao svoj život kako bi on imao vječni život.
Ali obveza za Pavla nije značila mučno dužnost. Umjesto toga on je imao “želju propovijedati Evanđelje” kako bi i drugi mogli razumjeti istinu koja je toliko blagoslovila njegov osobni život. Kad je Isus bio u pitanju, Pavla je bilo teško ušutkati. Gorljivost ga je činila aktivnim.
S 14. i 15. retkom mi dotičemo središte njegove teme u Poslanici Rimljanima. Prvo, ovaj redak spominje da je Pavlova poruka i za Grke i barbare, mudre i ne razumne. On je imao poruku za svakoga, za Židove, neznabošce, učene i obrazovane i one kojima je nedostajalo obrazovanje. Kao što ćemo uskoro vidjeti, Pavlova tema u Rimljanima je da su Božja milost i milosrđe namijenjeni svima. Pavao će dopuniti ovu misao u Rimljanima 1,16.
Druga misao iz Rimljanima 1,15 koju će on razviti u 16. i 17. retku jest “Evanđelje”. U prijevodu 3. retka primijetili smo da je “evanđelje” najbolje prevesti kao “radosnu vijest”.
Razlog za Pavlovu gorljivost za propovijedanjem jest da on shvaća da je radosna vijest bolja nego što to bilo tko može i zamisliti. Budući da ne može ostati miran, on je prisiljen drugima govoriti o Isusu. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)