„A sada se nezavisno od Zakona očitovala Božja pravednost.“ (Rimljanima 3,21)
„A sada.“
S ovim smo riječima stigli do druge velike prekretnice u Poslanici Rimljanima. Sjećate se da smo tijekom prvog koraka upoznali Pavla i Evanđelje. U drugom koraku on je pokazao, ponekad uistinu detaljno, da je svaka osoba grešnik podložan sudu, Božjem gnjevu i konačnoj smrti.
To i nije vrlo svijetla budućnost. Tada Pavao kaže „a sada“. D. Martyn Lloyd tvrdi „da u cijelom Svetom pismu nema ljepših riječi od ovih dviju „a sada“.
Zašto izreći tako dojmljivu izjavu! Kontekst je odgovor. Pavao je ostavio svoje čitatelje u stanju beznađa i bespomoćnosti. On je u Rimljanima 3,19 primijetio da je svaka osoba izložena Božjoj pravednoj kazni. Onda je u 20. retku jasno izjavio da se ljudi ne mogu opravdati pred Bogom čak ako bi i željeli biti dobri i gorljivo vršiti Zakon. U tom trenutku Pavao izriče svoj „a sada“.
„A sada se“, piše on, „nezavisno od Zakona očitovala Božja pravednost“. Pavao ovim riječima određuje redoslijed za treći korak u svom putovanju kroz Poslanicu Rimljanima. Ovaj korak je nastavak teme o pravednosti po vjeri iz Rimljanima 1,16.17 i daje joj smisao u dojmljivom ulomku koji počinje u Rimljanima 3,21 a završava s 5,21. Njegovo prvo bavljenje ovom temom počinje od Rimljanima 3,21 do 5,31 a Leon Morris tvrdi da je to možda „najvažniji ulomak koji je ikada napisan“.
Spasenje o kojem Pavao govori u ovom vrlo bogatom ulomku usredotočuje se na tri metafore: (1) pravednost (slika iz sudnice), (2) otkupljenje (slika s tržnice robovima) i (3) pomirenje (slika povezana sa žrtvenim sustavom).
Radosna vijest je da se Bog umiješao u ljudske poslove. On je učinio za nas ono što nije mogao pomoću Zakona. „A sada“ izražava činjenicu da je Božje djelo spasenja preko Krista ljudima pokazalo rješenje za ljudsku nevolju. S Rimljanima 3,21 stigli smo do središta Pavlovog razumijevanja Evanđelja. Iz apostolove perspektive grešno čovječanstvo je možda slabo, ali Bog je moćan. On može opravdati, posvetiti i proslaviti one koji prihvaćaju Njegovu milost. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)