„I vidjeh: kad Jaganjac otvori prvi od sedam pečata, začujem gdje prvo od četiri bića govori glasom kao gromovnim: “Dođi!   Pogledam, a ono konj bijelac i u njegova konjanika luk. I dan mu je vijenac te kao pobjednik pođe da pobijedi.“ (Otkrivenje 6,1.2)

Jasno je da pisac 6. poglavlje gradi na prizorima koji su opisani u 5. poglavlju. Janje u 5. poglavlju uzima knjigu i u današnjem tekstu počinje lomiti njene pečate. Međutim, postavlja se pitanje: da li pečati predstavljaju i sadržaj knjige? Ili će se sadržaj otkriti tek kada Janje bude razlomilo svih sedam pečata? Odgovor na ovo pitanje je značajan za svakoga, koji želi pravilno shvatiti ove tekstove.

Ukoliko je ovaj spis zaista svitak, onda su pečati stavljeni na vanjsku stranu pisanog dokumenta i netko će ih morati ukloniti prije nego što bilo tko pokuša pročitati tekst. Ukoliko je ovaj spis kodeks (sličan današnjim knjigama), sa stranicama koje su međusobno povezane s jedne strane, onda se knjiga mogla lako podijeliti na sedam dijelova i otvarati dio po dio.

Iako su Rimljani prihvatili oblik kodeksa nekako u vrijeme pisanja Otkrivenja, Judejci se i dalje služe svitkom sve do današnjega dana, bar kada je Biblija u pitanju. Međutim, kršćani su odmah prešli na novi oblik. Od oko stotinu najranijih rukopisa novozavjetnih knjiga (mnogi od njih su samo fragmenti), samo četiri su zadržali oblik svitka. Naravno, lako je ustanoviti da li se radi o knjizi ili o svitku po lakoj zaobljenosti papira koji je dugo stajao umotan.

Zašto su kršćani prešli na kodeks kada se radilo o Bibliji? Vjerojatno zbog četiri Evanđelja. Kršćani su željeli sva četiri Evanđelja imati u jednoj knjizi. Svitak te veličine bilo je teško nositi u ruci, dok je nošenje knjige mnogo jednostavnije. I tako, u jednom kratkom razdoblju nakon pisanja Otkrivenja, kršćani su prihvatili oblik kodeksa.

Vratimo se prvobitnom pitanju! Da li je spis o kome govori Otkrivenje svitak ili knjiga? Da li događaji, opisani u 6. poglavlju, predstavljaju sadržaj spisa ili su to zbivanja koja su prouzročila otvaranje spisa? Ivan nas ne ostavlja u nedoumici. U Otkrivenju 6,14. kaže: „I nebo se izmače kao svitak (knjiga) kad se savije!“

Prema ovom stihu, nebo se otvorilo kao svitak, kada ga netko razmota. Riječ koja je u Otkrivenju 6,14. upotrijebljena za zapečaćeni svitak ista je kao i ona koja se u 5. poglavlju upotrebljava za knjigu koju treba otvoriti. Prema tome, zapečaćena knjiga nikako ne može biti kodeks! (U našem prijevodu upotrijebljena je riječ „knjiga“ s posebnim, užim značenjem.) Ali, ako se radi o svitku, tada morate potpuno razlomiti sve pečate da biste mogli pročitati sadržaj spisa. Pošto pisac događaje opisane u šestom poglavlju povezuje sa skidanjem pečata, oni ne odražavaju sadržaj knjige, već se radi o događajima koji se moraju dogoditi prije nego što se svitak otvori.

Gospode, veličanstveno je bolje razumjeti dubine zapisane u Tvojoj Riječi. Pomozi mi da imam povjerenja u Tebe i onda kada ništa ne razumijem! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)