„Nadalje: kraljevstvo je nebesko slično velikoj mreži koja se baci u more i zahvati svakovrsne ribe. Kad se napuni, ribari je izvuku na obalu te sjednu i pokupe dobre ribe u posude, a rđave izbace. Tako će biti i na svršetku svijeta. Izići će anđeli, odijelit će zle od pravednika te će ih baciti u ognjenu peć, gdje će biti plač i škrgut zuba.“ (Matej 13,47-50)
Jedan teolog kaže da je Isus „započeo svoju Propovijed s neograničenom nježnošću, a završio s neograničenom oštrinom“.
Budući da je započeo Propovijed objavljujući mnogostruke Božje blagoslove u Blaženstvima, Isus nastavlja i završava svoje izlaganje prizorima sa suda. Kao da je time želio istaknuti da Njegova poruka nije intelektualna opcija ili jedna od mnogih filozofija među kojima možemo birati.
Propovijed na Gori završava se u sedmom poglavlju Evanđelja po Mateju. Isus iznosi tri eshatološke ilustracije koje se odnose na sud i na predanje kršćanina. On govori o dva puta (Matej 7,13.14), o dva drveta (Matej 7,15-20) i o dva graditelja (Matej 7,24-27). Ovi prizori suda nisu jedinstveni u Propovijedi na Gori i u Evanđelju po Mateju. Matej objavljuje pet Isusovih propovijedi i u četiri od njih nailazimo na po tri prizora suda. Tako u desetom poglavlju, u velikoj misionarskoj propovijedi, tri završne jedinice objavljuju konačne nagrade i kazne (Matej 10,32.33-39.40-42). To se odnosi i na tri završne jedinice u trinaestom poglavlju koje govori o Božjem kraljevstvu (Matej 13,44.45.46.47-50), kao i na posljednje tri priče u Isusovoj propovijedi o posljednjem vremenu u 24. i 25. poglavlju (Matej 25,1-13.14-30.31-46). Jedna od Isusovih velikih poučnih propovijedi u Mateju ne slijedi ovaj raspored i objavljuje samo činjenice o nagradi i kazni. Prema tome, propovijed o oprostu u Evanđelju po Mateju 18. poglavlju završava se pričom o kažnjavanju onih koji odbijaju oprostiti svojim bližnjima.
Ovo ponavljanje učenja o završnom sudu u pet Isusovih velikih propovijedi u Evanđelju po Mateju i povezivanje rezultata tog suđenja s kršćanskim ponašanjem veoma je važno. Isus nam stalno ponavlja da je Bogu veoma važno kako živimo i kako postupamo prema svojim bližnjima. Stoga je važno i kako živimo iz dana u dan, jer se i cijeli život sastoji od pojedinačnih dana. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)