“Vama pak, poganima, velim: ja kao apostol pogana službu svoju proslavljam ne bih li na ljubomoru izazvao njih, tijelo svoje, i spasio neke od njih.” (Rimljanima 11,13.14 – DF).
Na prvi pogled zvuči čudno što apostol neznabožaca provodi toliko vremena pišući o svojoj službi Židovima. Možda su se i njegovi čitatelji isto pitali. Ovaj apostol, koji se predstavio kao vjesnik neznabošcima u prvom poglavlju Poslanice Rimljanima, sada se s dva i pol poglavlja posebno obraća Židovima. Njegova namjera je izazvati Židove da slijede primjer neznabožaca kako bi Židovi mogli zauzvrat blagosloviti neznabošce.
Za Pavla je služba jedna cjelina. On žali zbog podjele na neznabošce i Židove i na nekoliko mjesta tvrdi da je ova podjela umjetna budući da Bog spašava sve ljude na isti način — vjerom u Krista.
Ipak, rasne podjele i dalje su razdirale Crkvu i u Pavlovo vrijeme žalosteći apostolovo srce. Ali on nije osoba koja bi sjela i plakala zbog problema, ili još gore, izjavila da će Crkva ionako propasti, pa zašto uopće nešto činiti ili joj i dalje pripadati. Ne! Naprotiv, on zaključuje da se čak i podjele u crkvi mogu korisno uporabiti.
On se nada da će njegova služba neznabošcima učiniti Židove ljubomornim ili zavidnim. Je li to dobro? Je li izazivanje nekoga na ljubomoru kršćanski pristup motiviranju? Neće li ovakva aktivnost izazvati u njima loše motive?
Ne uvijek. To ovisi o tome zbog čega su ljubomorni. Mi ljubomoru možemo definirati kao “želju da imamo nešto što drugi posjeduju”. Je li ljubomora dobra ili zla ovisi o tome što ljudi žele i imaju li pravo to posjedovati.
Ako je ono što žele dobro, kao što je Božji blagoslov, onda je zavist ili želja za takvom stvari također dobra. Može se reći da postoji nešto kao sveta ljubomora.
Bog i danas želi blagosloviti svako svoje dijete (nas) tako da cijeli svijet bude ljubomoran ili zavidan. On želi da predano živimo u Kristu i da stalno evangeliziramo stvarajući ljubomoru, zavist i želju za radošću, mirom i cjelovitošću koju imamo kao kršćani. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)