“Jer nikoga neće opravdati pred njim vršenje Zakona.” (Rimljanima 3,20)
Kako možemo biti ispravni pred Bogom? Kako možemo izbjeći osudu grijeha? Kako usavršavamo karakter? Ovo su trajni izazovi s kojima se suočava svaki čovjek. Pavlovi slušatelji, ljudi koji su se pouzdali u Zakon i vršenje Zakona kako bi bili ispravni pred Bogom, također su se suočili s njima.
Pokušaj opravdanja pred Bogom vršenjem dobrih djela nije samo karakteristika Židova iz prvog stoljeća. takva je praksa uskoro preplavila i kršćanstvo. Šimun Stilit (390. – 459.) pokušao je isto. U pokušaju bježanja od grijeha Šimun se zakopao u pijesak do vrata. Nakon ove vježbe smislio je bolju. Sljedeći korak k svetosti bio je sjedenje na visokom stupu kako bi se sklonio od svih kušnji. Trideset šest godina (do svoje smrti) Šimun je ostao na vrhu svog stupa. Ne samo da je tamo boravio, već je iscrpljujuće vježbao visoko iznad pustinjskog tla. Kaže se da je jednom, na primjer, glavom dotaknuo vrhove nožnih prstiju više od 1244 puta uzastopno.
Čak i u naše vrijeme nailazimo na ovakve “duhovne atletičare”. Isusovac William Doyle je, na primjer, nanosio sebi veliki bol, uključujući i nošenje odjeće od životinjske dlake na goloj koži, šibanje koprivama i ležanje na hladnom crkvenom kamenu. Naravno, moramo se baviti i svojim velikim apetitom — trajnim područjem brige tijekom povijesti. Doyleov dnevnik bilježi detaljno brojne kušnje zbog šećera, kolača, meda, pekmeza i drugih slastica. “Silnim kušnjama da pojedem kolač odupro sam se nekoliko puta. Pobijedio sam želju za jedenjem pekmeza, meda i šećera. Imao sam vatrenu kušnju da pojedem kolač, itd. Bog me sve vrijeme stalno potiče da u potpunosti odbacim maslac.”
Mogu se poistovjetiti s Doyleom, Šimunom Stilitom i Pavlovim židovskim čitateljima. Još uvijek se sjećam da sam kao devetnaestogodišnji obraćenik na kršćanstvo obećao Bogu da ću biti prvi savršeni kršćanin od Kristova vremena. I kako sam to namjeravao postići? Naravno, dobrim ponašanjem.
Pavao nam upravo i govori da nećemo uspjeti. To je dobro utrta staza, ali vodi razočaranju. Ljudi se mogu kloniti kušnji, ali su i dalje grešnici. Samo Bog svojom milošću može dati odgovarajuće rješenje za problem grijeha i ponuditi spasenje. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)