“Dakle.” (Rimljanima 12,1 – DK).
“Dakle” je važna riječ. Pavao ovdje ne označava samo promjenu teme već i to da je nova tema usko povezana s njegovom prethodnom raspravom u prvih jedanaest poglavlja Poslanice Rimljanima.
Do sada smo u Poslanici Rimljanima proveli gotovo devet mjeseci učinivši pet važnih koraka s Pavlom. Prvi (Rimljanima 1,1- 17) nas je upoznao s Pavlom, njegovom zadaćom i primateljima njegove Poslanice. Drugi korak (Rimljanima 1,18-3,20) upoznao nas je s dubinom i širinom problema grijeha. Usput Pavao nam je rekao da su svi, i Židovi i neznabošci, pogriješili i da su pod osudom.
Treći korak (Rimljanima 3,21-5,21) pruža nam opširno razmatranje Božjeg lijeka za problem grijeha, Kristovog križa i našeg prihvaćanja Kristove pravednosti vjerom. Četvrti korak (Rimljanima 6,1-8,39) razlaže nam put pobožnosti, što to znači hodati s Isusom prema Božjim načelima. Peti korak (Rimljanima 9,1-11,30) nam je pokazao kako su i Židovi i neznabošci dio Božjeg programa milosti za sve (Rimljanima 11,32).
“Dakle” (Rimljanima 12,1) označuje početak šestog koraka. Pavao je iznio svoju teologiju. On je sada spreman iznijeti njene etičke implikacije. “Dakle” upućuje na to da način života ovisi o onome što vjerujemo. Prvo dolazi spasenje, a onda odgovor na to spasenje.
Tako se apostol u nekom smislu još uvijek bavi opravdanjem vjerom jer je za njega osobito važno to što opravdana osoba ne može živjeti na isti način kao i nepokajani grešnik. Pavao postavlja to pitanje od 6. do 8. poglavlja, ali sada je spreman posvetiti tri poglavlja isključivo ovoj temi.
On je spreman govoriti o ovoj velikoj temi kojom uokviruje cijelu Poslanicu: o “poslušnosti vjerom” (Rimljanima 1,5; 16,26). Legalist uzvikuje: “Čini to i živjet ćeš”, ali Pavao nam kaže: “Živi i činit ćeš tako.” Za Pavla teologija prethodi etici, spasenje prethodi ponašanju. Ljudi hodaju s Kristom u skladu s Božjim zakonom jer su već spašeni. Za apostola je ovaj redoslijed presudan. Previše ljudi nastoji poslušati a da prije toga nisu spašeni. Konačni rezultat je legalizam, podlost, duhovni ponos i izgubljenost. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)