“Slabog u vjeri primajte u svoje društvo bez osuđivanja različitih mišljenja!” (Rimljanima 14,1)

S Rimljanima 14 počinje Pavlov najduži dio sa savjetima o tome kako živjeti preobraženim životom (Rimljanima 12,1.2), životom koji se temelji na zakonu ljubavi (Rimljanima 13,8-10). Bit ovog savjeta je da ne osuđujemo druge u crkvi koji se možda ne slažu s vama oko točaka koje nisu ključne za kršćansku poruku.

Pavao je svoje čitatelje od početka Poslanice pripremao za ovo poglavlje. On je u prvom poglavlju postavio pitanje Židova i neznabožaca u crkvi. Onda je u drugom poglavlju prekorio osobu koja osuđuje drugu osobu. Oni koji osuđuju druge, kaže on, u stvari osuđuju sami sebe (Rimljanima 2,1).

Rimljanima 14 postavlja pitanje koje je od presudne važnosti za Crkvu u svakom razdoblju. Leon Morris ističe: “Crkva nikada nije trebala biti ugodan klub istomišljenika jedne rase ili društvenog sloja, položaja ili intelektualnih sposobnosti. Kršćani nisu klonirana bića, u cijelosti identična.

Jedna teškoća s kojom se Crkva uvijek suočavala jest što su njenim članstvom obuhvaćeni i bogati, moćni i bespomoćni, ljudi iz svih slojeva društva, stari i mladi, odrasli i djeca, tradicionalisti i radikalci.” Jedna od najprirodnijih pojava u svijetu je željeti da svi u crkvi vjeruju i djeluju kao i ja. Ja sam u pravu i imam deset redaka kojima to mogu dokazati. Tako je ovo sporno pitanje riješeno!

Pavao se izravno suočava upravo s ovakvim stavom u Rimljanima 14. Od početka ovog poglavlja trebamo znati da su i “jaki” i “slabi” članovi crkve i da Pavao ima jasno svjedočanstvo za jedne i druge. Istina je i to da, iako se poistovjećuje s “jakima” (Rimljanima 15,1), on uvelike razumije i suosjeća s onima koje naziva “slabima u vjeri” (Rimljanima 14,1).

Rimljanima 14,1 također jasno kaže da nisu sva vjerovanja članova crkve jednako važna. Neka od njih Pavao naziva “mišljenjima” ili “spornim pitanjima” ili “sumnjivim raspravama”. Problem se javlja kada smatramo da je sve što vjerujemo jednako važno i onda te koncepte namećemo drugima. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)