„Tu se hoće mudre pameti! Sedam glava sedam je bregova na kojima žena sjedi. A i sedam kraljeva: pet ih već pade, jedan jest, a jedan još ne dođe: kada dođe, ostati mu je zamalo. I Zvijer koja bijaše i više nije, osma je, a iz broja je njih sedmero, i ide u propast.“ (Otkrivenje 17,9-11)
U grčkom jeziku riječ za planine i bregove je ista. Prema tome, pisac je mogao imati na umu Rim, grad na sedam brežuljaka, kada je govorio o ovoj zvijeri. S druge strane, pošto se bregovi pojavljuju jedan za drugim umjesto zajedno, to i ne mora biti cilj teksta. Kakvo god da je njihovo značenje, bregovi u ovom tekstu predstavljaju svjetovne političke sile koje podupiru Babilon. S tim „kraljevima“ iza sebe, žena-Babilon će na kraju imati veliku moć.
Rodoslov ove zvijeri iz vremena posljetka sadržan je u ovih sedam kraljeva. Komentatori su uložili mnogo truda u njihovom prepoznavanju. Osnovno načelo koje se mora primjenjivati prilikom proučavanja Biblije glasi da se Bog javlja ljudima tamo gdje se oni nalaze. Kada prorok dobije neko objašnjenje proročanstva, Gospod ga uvijek daje u terminima prorokovog vremena i mjesta (Daniel 2,37-40; 7,19-25). Onaj koji „jest“ bio bi Rim u Ivanovo vrijeme.
Pet je „palo“, to su vjerojatno velike imperije Staroga zavjeta: Egipat, Asirija, Babilon, Perzija i Grčka. Svaka od njih je neko vrijeme djelovala kao neprijatelj Božjeg naroda. „kralj“ koji tek treba doći, gledano iz Ivanove perspektive, će biti neka buduća sila koja će, nakon pada Rima postati neprijatelj Božjeg naroda. Međutim, sedmi „kralj“ nije i posljednji. Nakon sedmog dolazi osmi, koji opet pripada grupi prvobitnih sedam! Zašto je ovaj tekst zbunjivao mnoge tijekom stoljeća? Kada malo pažljivije razmotrimo grčki original, postaje još zamršenije.
Najbolje objašnjenje bilo bi u shvaćanju da je sedma glava morska zvijer iz Otkrivenja 13. poglavlja. I ona se pojavljuje nakon Ivana i Rimske imperije (Otkrivenje 13,2) i na neki način uskrsava za konačni sukob (Otkrivenje 13,3.12). „Osma glava“ bi onda mogla biti konačna manifestacija političke sile kao podrške Babilonu u vrijeme posljetka (Otkrivenje 17,3).
Nije neophodno razumjeti sve pojedinosti ovoga teksta. Ono što imamo u ovom tekstu je rodoslov globalne političke sile u vremenu posljetka. Ona djeluje pri kraju na isti način na koji su djelovale sedam prijašnjih sila tijekom povijesti ove Zemlje. Globalna politička unija je bila stvarnost u Ivanove dane i prije njegovih dana. Takva globalna politička unija nije stvarnost u sadašnje vrijeme, ali će se obnoviti kao priprema za bitku kod Harmagedona (Otkrivenje 16,14-16). To će biti posljednji izazov Božjem narodu u svjetskoj povijesti.
Gospode, pomozi nam da ova slika događaja u vrijeme posljetka osnaži naše odluke i djela danas. Želimo Ti biti vjerni i onda kada to nitko drugi neće biti. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)