“Dakle, s njim smo zajedno ukopani po krštenju u smrt da bismo, kao što je Krist uskrsnuo od mrtvih Očevom slavom, i mi živjeli novim životom.” (Rimljanima 6,4)

Krštenje je savršen simbol umiranja starom životu i uskrsnuća u novi način života. C. H. Dodd pronicljivo primjećuje da je krštenje “uranjanjem neka vrsta ukopa, a izlazak iz vode jedna vrsta uskrsnuća”.

Današnji ulomak je jedan od najjasnijih o značenju krštenja u Novom zavjetu. Kršteni nisu samo “s njim ukopani” u vodeni grob već su “uskrsnuli” iz vodenog groba kao što je i Bog uskrisio Krista iz mrtvih. Svaki drugi oblik krštenja u cijelosti bi promašio značenje Pavlovog simbola. Naime, da su krštenja u Pavlovo vrijeme bila u nekom drugom obliku a ne uranjanjem (kao što je škropljenjem ili polijevanjem), Pavao nikada ne bi uporabio ovu ilustraciju. On je ne bi mogao uporabiti jer ne bi imala smisla. Ali uranjanje savršeno ilustrira umiranje, ukop i uskrsnuće kroz koje svi novi kršćani simbolički prolaze kada postaju dio Kristovog tijela.

Ako Rimljanima 6,3 naglašava krštenje kao vanjski simbol umiranja starom putu u kršćanskom životu, 4. redak pretvara negativan smisao ovog simbola u pozitivan. To jest krštenje ne oslikava samo umiranje starom, grešnom načinu života, već i uskrsnuće u nov način života na temelju Božjih načela.

Pavao tvrdi da kao što je Krist uskrsnuo tako smo i mi da bismo “živjeli novim životom”. Ovdje je važan glagol “živjeti” jer on ne izražava samo proces trajnog zajedništva s Bogom, već označava smjer budući da svatko ima cilj, a ta je misao posebno jasna u 1. Ivanovoj: “Ako tvrdimo da smo u zajedništvu s njim, a živimo u tami, lažemo i ne postupamo prema istini. Ali ako u svjetlu živimo, kao što je on u svjetlu, u zajednici smo jedan s drugim, i krv nas njegova Sina, Isusa, čisti od svakog grijeha.” (1. Ivanova 1,6.7) I dalje: “Tko tvrdi da ostaje u njemu, taj mora tako živjeti kako je on živio.” (1. Ivanova 2,6) Kršćani, naglašava Pavao u Rimljanima 6, hodat će s Bogom u novini života, Božjim putem. Njima je nemoguće hodati putem grijeha, to nije njihov način života. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)