„Savjetujem ti: kupi od mene zlata u vatri žežena da se obogatiš i bijele haljine da se odjeneš da se ne vidi tvoja sramotna golotinja; i pomasti da oči pomažeš i vidiš.“ (Otkrivenje 3,18)
Iako poruke anđela za sedam crkava imaju univerzalnu vrijednost, Isus se svakako obraćao crkvama iz prvog stoljeća i govorio o okolnostima u kojima su one živjele. Ukoliko se sadašnje stanje antičkog grada Laodiceje može uzeti kao putokaz, crkva u Laodiceji nikada nije prihvatila poruku koja joj je bila upućena.
Zaobilazeći neki prastari kanal, autobus vas ostavlja u podnožju brežuljka koji pokriva ostatke Laodiceje, brežuljka nad čijim padinama seljaci danas obrađuju svoje njive. Dok hodate prema vrhu, gledate sebi pod noge i zapažate komade obrađenog mramora i cigala koji na sve strane proviruju kroz obrađeno tlo. S osjećanjem strahopoštovanja shvaćate da veliki grad leži neposredno ispod površine (arheolozi se nikada nisu ozbiljno potrudili iskopati Laodiceju). Malo dalje zapažate ostatke javnog kupatila i drugih zgrada. Laodiceja je bila napuštena prije više od 1500 godina! U pravom smislu te riječi, Laodiceja je bila ispljunuta iz Isusovih usta (Otkrivenje 3,16) jer više ne postoji.
Međutim, u jednom drugom i dubljem smislu Laodiceja je ipak preživjela. Autor Otkrivenja izgleda da Laodiceju povezuje s Božjim narodom posljednjeg vremena, s narodom koji se suočava s posljednjom velikom bitkom u povijesti ovoga svijeta, s Armagedonom. Savjet koji Isus nudi Laodiceji u našem tekstu, kao da se slaže sa tekstom koji je ponuđen onima koji se suočavaju s Armagedonom (Otkrivenje 16,15.16). Ova dva teksta sadrže četiri zajedničke grčke riječi: “odjeća”, “sramota”, “golotinja” i glagol “gledati”. Nijedan drugi tekst u Bibliji nema ovu kombinaciju riječi.
Obratite pažnju na tekst u Otkrivenju 16,15: „Evo dolazim kao tat! Blažen onaj koji bdije i čuva haljine svoje da ne ide gol te mu se ne vidi sramota!“ Riječi koje opisuju odjeću i golotinju su jasne čak, i u prijevodu. Riječi koje su prevedene izrazom “te mu se ne vidi sramota” sadrže dvije osnovne grčke riječi za pojmove “vidjeti” i “osramotiti se”. Kada upućuje poziv posljednjoj generaciji u povijesti svijeta, Bog se služi jezikom Laodiceje. Iako je grad Laodiceja mrtav, nešto od njega ipak ostaje sve do kraja vremena.
Tako poruka Laodiceji predstavlja stanje Isusovih sljedbenika koji prolaze kroz posljednju krizu u povijesti ovoga svijeta. Bog poziva posljednjih ostatak da prihvati savjet upućen Laodiceji i da prihvati istinsko bogatstvo koje mu Bog nudi. Poruka Laodiceji je, na poseban način, upućena i nama.
Gospode, potrebna mi je odjeća Tvoje pravednosti. Molim Te daj mi jasan pogled da, u svemu što se događa oko mene, mogu razlikovati dobro od zla. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)