„I dođe jedan od sedam anđela što nose sedam čaša i prozbori mi: “Dođi pokazat ću ti sud nad Bludnicom velikom što sjedi nad vodama velikim, s kojom su bludničili kraljevi zemlje i pozemljari se opiše vinom bluda njezina.“ (Otkrivenje 17,1.2)
Jedan od mojih omiljenih starih filmova je “Samson i Dalila” s Victorom Matureom i Hedy Lamarr. Podugačka scena u kojoj Hedy Lamarr mami Samsona tako bio otkrio tajnu svoje snage je jedan od velikih trenutaka u povijesti kinematografije. S jedne strane potpuno ste omamljeni privlačnošću Hedyne Dalile, a s druge strane duboko gnjevni zbog njene dvoličnosti i lukavstva.
U jednoj takvoj priči lako je svu krivicu prebaciti na ženu. Ona je zavodnica. Samsonova velika snaga nije ni najmanje doprinijela snazi njegovog uma. U njenim rukama on je potpuno bespomoćan (ona ga neodoljivo privlači i ne može smoći snage obratiti se Bogu i potražiti Njegovu pomoć). Dalila je stereotip fatalne žene.
Međutim, ovakav prikaz ne uživa naklonost današnjeg svijeta i Knjiga otkrivenja je dobila mnoštvo kritika upravo zbog toga. Neki komentatori ističu da Ivanov opis Babilona kao bludnice predstavlja stereotip muške nadmoći nad ženama koji nije prikladan za suvremeni svijet. Oni se plaše kako će velika popularnost Otkrivenja u kršćanskom svijetu doprinijeti još većem zlostavljanju žena od onoga koje već postoji.
Žene u Otkrivenju zaista se pojavljuju u stereotipni ulogama, ali su te slike već bile u opticaju u Ivanovu vrijeme. Mnogobožački pisci iz prvoga stoljeća često opisuju svoje zemlje kao ženska bića. Novčići i druga umjetnička djela obično prikazuju gradove kao boginje koje vladaju nad rijekama. Prema tome, i Knjiga otkrivenja je prihvatila slike koje su već cirkulirale u kulturi toga vremena. Iako zapadnjaci danas mogu imati primjedbe na takav jezik, on se može objasniti pojmovima iz svoga konteksta. Osuditi Ivana (ili Boga) zbog služenja zamislima iz prorokovog vremena bilo bi kulturno neosjetljivo i anakrono.
Dok objavljujemo poruke iz Otkrivenja, trebamo biti spremni na prigovore modernih slušatelja. Bog se obraća ljudima tamo gdje se upravo nalaze. To znači da je Otkrivenje bilo savršeno oblikovano objaviti istinu ljudima koji pripadaju prvom stoljeću. Ali, neće svaki vid tadašnjeg objavljivanja istine biti kulturno prihvatljiv u suvremenim uvjetima. Boga ne smijemo procjenjivati u skladu s logikom ili stilom biblijskih pisaca.
Gospode, pomozi nam kako bi proniknuli u suvremeno značenje antičkih simbola. Osposobi nas da ih protumačimo tako da ne ranjavamo svoje bližnje. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)