„Ponizio je sam sebe postavši poslušan do smrti, do smrti na križu.“ (Filibljanima 2,8)
Jeste li ikada osjetili da ste oguglali na križ? Možda ste osjetili da ste toliko o njemu slušali, vidjeli već toliko slika da vas to više ne pokreće. 1. Korinćanima 1,18-24 kaže: „Jer je riječ o križu ludost onima, koji propadaju, a nama, koji se spasavamo, sila Božja. Jer je pisano: Uništit ću mudrost mudrih i odbacit ću razum razumnih. Gdje je mudrac? Gdje je književnik? Gdje je istraživač ovoga svijeta? Nije li učinio Bog mudrost ovoga svijeta ludošću? Jer, kako u mudrosti Božjoj ne upozna svijet mudrošću Boga, bila je Božja volja, da ludošću propovijedanja spasi one, koji vjeruju. Jer i Židovi traže znake, i Grci traže mudrost; a mi propovijedamo Krista raspetoga, Židovima spotaknuće, a neznabošcima ludost, a onima, koji su pozvani, i Židovima i Grcima, Krista, Božju silu i Božju mudrost.“
Jedna od očiglednih nezgoda s kojom se suočavala prva Crkva bila je činjenica da su morali propovijedati o Bogu koji je bio razapet. U povijesti o bogovima to je do tada bilo nečuveno. Kad su kršćani išli i propovijedali Krista razapetog, to kao da je upropaštavalo cijelu njihovu vijest.
U dane rane Crkve ljudi su znali što znači raspeće. Neki ljudi danas razgovaraju o tome kako nije dobro toliko vremena provoditi u promatranju križa; osjećaju da se ne bi trebalo toliko usredotočivati na križ i patnju. Međutim, potrebno je da shvatimo da je tu bilo krvi, patnje, bola i povređivanja. Bila bi tragedija zaboraviti na stvarnost križa. Možda bi trebalo da se često podsjećamo na pouzdane činjenice o raspeću i o tome šta je sve bilo obuhvaćeno Isusovom smrću za nas, zato što to danas u našoj kulturi nije uobičajen prizor.
Isus, sa svojom božanskom prirodom, patio je pod udarom bola i vrijeđanja u toliko većoj mjeri u koliko je Njegova priroda viša od naše. Kad dođemo do potpunijeg razumijevanja do kog stupnja je išla Njegova žrtva za nas, bolje ćemo razumjeti koliko nas voli kad je mogao i bio voljan pložiti svoj život za naše spasenje. (Morris Venden, Djelotvorna vjera)