“Blago gladnima i žednima pravednosti, jer će se nasititi!” (Matej 5,6)

Redoslijed blaženstava nije slučajan ni nenamjeran. Daleko od toga. To je pomno promišljeni redoslijed, koji predstavlja razvojnu smjernicu kršćanskog iskustva.

Proučavanje četiri prva blaženstva podupire taj zaključak.

Početak kršćanskog života je obilježen buđenjem svijesti o čovjekovoj potrebi za Isusom. Bez te svijesti o potrebi nema ni želje za promjenom. Prema tome, prvi korak u našem kršćanskom životu je da postanemo siromašni duhom, da shvatimo da smo sami po sebi posve bespomoćni.

Drugi je korak da plačemo zbog svoje bespomoćnosti i beznadnosti. U tom trenutku mi počinjemo shvaćati da smo izgubljeni, ali još ne znamo kako se spasiti.

Ovo shvaćanje nas navodi da vrlo skromno procjenjujemo svoje stanje, što Biblija naziva krotkošću. Mi smo zaprepašteni veličinom svojih problema.

Četvrto blaženstvo predstavlja velik pomak u jačanju našeg iskustva. Dok prva dva blaženstva označavaju odbacivanje naše ljudske slabosti i grijeha, dok treće prikazuje našu poniznost kada shvatimo svoje slabosti, četvrto blaženstvo je okretanje prema pozitivnim vidovima kršćanstva. To je glad i žeđ za pravednošću i za sličnošću s Bogom.

Stoga četvrto blaženstvo premješta naš pogled s problema na rješenje. U popisu blaženstava četvrto predstavlja most koji povezuje prva tri s posljednja četiri blaženstva.

Dok prva dva blaženstva iznose ljudske potrebe koje vode k spasenju, posljednja četiri proizlaze iz spasonosnog odnosa sa Isusom i mnogo su aktivnije naravi od prva tri. Biti milostiv, čistoga srca, i tako dalje, plodovi su pravednosti koju smo našli u Kristu.

Moramo držati na umu da je kršćanski život uravnotežen život, koji obuhvaća cjelokupnu poruku evanđelja u svim njegovim dijelovima. Ovu je pouku Isus objavio svojim slušateljima u prvom dijelu svoje velike propovijedi. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)