“Daleko od toga! Zar ne znate: ako se nekomu dajete za robove da mu se pokoravate, robovi ste onoga komu se pokoravate: bilo grijeha da umrete, bilo pokornosti da budete opravdani?” (Rimljanima 6,15.16)
“Daleko od toga!” Pavao je kao i u Rimljanima 6,2 zaprepašten što o netko pomišlja da može uporabiti milost kao izgovor za griješenje.
Ljudi nisu doista slobodni, kaže nam on. Bog ih je stvorio za poslušnost. Jedino pitanje je hoće li biti poslušni grijehu ili pravednosti, Božjim ili sotonskim načelima. Apstraktna sloboda je privid, nešto nepostojeće. Jedini izbor koji mi ljudi imamo jest koga ćemo poslušati.
Zato sloboda od Zakona ne znači apstraktnu slobodu. Brunner primjećuje da za kršćane sloboda od Zakona kao put spasenja “ne znači slobodu od Boga već za Boga”. Vjera je upravo suprotno od slobode od Boga. Umjesto toga to je blizak odnos s Njim. I kao što Pavao često kaže, kršćanin je onaj koji je “u Kristu”. Osobe vjere znaju da pripadaju Bogu. Za Pavla je poslušnost prirodna posljedica vjere. Izraz “poslušnost vjere”, kao što smo već prije primijetili, uokviruje cijelu Poslanicu Rimljanima (Rimljanima 1,5; 16,26). Pavao ne može ni zamisliti istinsku vjeru koje ne vodi poslušnosti.
Naravno, ako netko odluči biti neposlušan Bogu, to samo dokazuje da je poslušan drugoj sili u svijetu — grijehu. Kršćanin je onaj koji je prestao slušati grijeh i odlučio se za poslušnost Bogu.
Pavao u kontekstu ovih dviju poslušnosti govori o dva konačna odredišta ovih dvaju putova. Jedan vodi u smrt i mi bismo očekivali da Pavao kaže kako je život cilj drugog puta. Ali on to ne kaže. Umjesto toga kaže da poslušnost Bogu vodi pravednosti.
Samo trenutak! Nije li se veliki apostol zbunio? Zar on onda ne kaže da nakon sve ove priče o opravdanju vjerom bez djela Zakona ljudi poslušnošću stječu pravednost?
Nipošto! On nam govori da je poslušnost važan dio života u milosti. Poslušnost prožeta milošću novorođenog kršćanina vodi pravednosti jer motivira ponašanje ugodno Bogu, ponašanje u skladu s načelima Njegovog kraljevstva. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)