“Jer koje je predvidio, one je i predodredio da budu jednaki slici njegova Sina, da ovaj bude prvorođenac među mnogom braćom.” (Rimljanima 8,29)
Riječ “jer” u ovom retku vodi nas natrag u Rimljanima 8,28 gdje čitamo da “Bog čini da sve pridonosi dobru onih koji ga ljube”. Ovaj redak moramo protumačiti u kontekstu teme o patnji koja počinje u 17. retku i dodatnom kontekstu uzdisanja za okončanje grijeha i propasti koji obilježavaju redci 19-25.
Onda u 26. i 27. retku Pavao navodi riječi ohrabrenja, uključujući i činjenicu da Duh Sveti čini naš život molitve učinkovitim te da Bog aktivno radi za dobro svoje djece (28. redak). Ova pastoralna ljubav proteže se i na 29. i 30. redak gdje nam Bog kaže da o nama zna sve od početka.
On ne samo da unaprijed zna sve o nama, već je svakog predodredio za spasenje. Pavao je u 1. Timoteju primijetio da Bog “hoće da se svi ljudi spase i dođu do potpune spoznaje istine”. Krist je izrekao sličnu tvrdnju kada je rekao: “Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas okrijepiti.” (Matej 11,28) I opet: “Da ne pogine ni jedan koji u nj vjeruje, već da ima život vječni.” (Ivan 3,16) “Tko želi, neka badava uzme vode života.” (Otkrivenje 22,17)
Biblijski obrazac je jasan: Bog svima nudi besplatno spasenje, ali na svakome je pojedincu da prihvati ovu ponudu. On nikoga ne prisiljava.
Svrha ovog retka je pastoralna i praktična. Pavao nastavlja tješiti one koji “trpe” i “uzdišu” u svom stanju polovičnog spasenja. On ih ne samo uvjerava da je Duh s njima (Rimljanima 8,26.27), i ne samo da On radi za njih u svim nevoljama, već i da njihovo konačno spasenje počiva u Njegovim rukama. Onaj koji ih je unaprijed poznavao kao Otac i predodredio ih ili odabrao za spasenje također stvara njihovu budućnost. Oni se nemaju čega plašiti usprkos okolnostima koje slute na zlo.
Gospod ih nije samo odabrao za spasenje, već želi da “budu jednaki slici njegova Sina”. On želi da svaki kršćanin postane sličniji Isusu. On nastoji ponovno stvoriti Kristov lik u svakom svom djetetu. Ako opravdanje smatramo početkom osobnog spasenja, rast u svetosti je njegov nastavak u životu svakog kršćanina. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)