“Kažem, Krist je bio i ostao sluga obrezanih zbog Božje vjernosti, da potvrdi obećanja duha ocima, i da pogani slave Boga zbog milosrđa.” (Rimljanima 15,8.9)
Pavao ovim retkom ponovno otpočinje temu koja je utkana u ovu Poslanicu od prvog poglavlja — pitanjem napetosti između Židova i neznabožaca. Zamijetite da je on vrlo pažljivo prešao s rasprave o jakima i slabima na raspravu o Židovima i neznabošcima. Ernst Kasemann ističe da “ovo upućuje na to da sukob opisan ranije (u 14. poglavlju) ima neke veze s raznolikim sastavom crkve u Rimu, ili, točnije, on obuhvaća odnos manjinskih kršćana iz židovstva i većine kršćana iz neznaboštva”, jakih i slabih.
Tako crta razdvajanja koja dijeli kršćansku zajednicu u Rimu nije bila samo teološka različitost već i rasna, etnička i kulturološka. Sve ovo zvuči suvremeno. Pavlov savjet Rimljanima isto je tako potreban danas kao i kada je prvi put napisan.
Jednu od najvažnijih pouka koju možemo naći u Bibliji je univerzalna primjenjivost njenih osnovnih načela. Lica, imena i nacionalnost ljudi mogu se mijenjati, ali problemi pojedinaca i skupina ostaju isti tijekom povijesti. Tako je i s biblijskim rješenjem ovih temeljnih problema. Dok pojedinosti koje su odraz jedinstvenosti nekog vremena i mjesta mogu izgubiti svoju relevantnost, velika načela iznesena u Božjoj riječi su vječna.
Zato Biblija može progovarati različitim generacijama i kulturama. Na primjer, iako je istina da ja nisam Petar, Biblija još uvijek progovara o Petrovim karakteristikama u meni. Možemo spomenuti i neke druge primjere, ali glavna misao je da Božja riječ ima poruku za nas u dvadeset prvom stoljeću. A istinitost ove tvrdnje nikada nije bila očitija nego u našoj potrebi da prihvatimo one koji se od nas razlikuju. Nije važno jesu li razlike teološke ili rasne, mi kao narod koji živi Božju ljubav moramo predati svoja srca Bogu tako da se Njegova ljubav može očitovati u našem svakidašnjem životu.
Dragi Oče, danas ponovno posvećujem svoj život da bih, Tvojom milošću, prešao prepreke koje me odvajaju od one brače i sestara koja se razlikuju od mene rasno, kulturološki ili na bilo koji drugi način. Amen. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)