“Težnja je tijela smrt, a težnja Duha život i mir.” (Rimljanima 8,6)

Ovo je zanimljiv redak jer ne kaže da um koji teži tjelesno vodi u smrt već da “je smrt”. Drugim riječima ljudi koji nisu spašeni, oni koji nisu “u Kristu”, duhovno su mrtvi. Zato, kao što je jedan pisac istaknuo, “apostol izražava duhovnu jednadžbu, a ne duhovne posljedice”.

Ako je to istina, možda razmišljate, kako je moguće da netko uopće dođe Kristu? Istina je da grešnici ne dolaze Kristu već On dolazi njima. Tako je bilo u slučaju grešnog Adama koga je Bog tražio u Edenskom vrtu, to se odnosilo na izgubljeni novčić, na Zakeja i na sve druge osobe u povijesti. Bog svojim Svetim Duhom govori svačijem srcu i svjedoči mu o njegovim potrebama. John Wesley je to nazvao “općom milošću” ili Božjom milošću koja prethodi spasonosnoj milosti. Prije nego što ljudi mogu prihvatiti Božji dar u Kristu, treba ih probuditi iz stanja duhovne smrti.

Premda naš današnji redak duhovnu smrt smatra stvarnim stanjem onih čiji umovi teže “tijelu” a ne posljedicom njihovog razmišljanja, grijeh u nekom smislu vodi u smrt. Rimljanima 6,23 izjavljuje da je “plaća grijeha smrt”. Naravno, ova smrt nije duhovna smrt u današnjem retku već vječna smrt na kraju vremena. Ali one su međusobno povezane. Oni koji odbijaju buđenje iz duhovne smrti, oni čiji umovi teže tijelu idu putem koji završava vječnom smrću na kraju vremena.

U suprotnom taboru od onih čiji um teži “tijelu” jesu oni čiji um teži “Duhu”. I ovakav način razmišljanja ne vodi životu i miru Umjesto toga “život i mir” je ono što novorođeni kršćani već imaju. Kao što smo primijetili u prethodnom proučavanju, oni koji su “u Kristu” već imaju život vječni (Ivan 3,36) i mir s Bogom (Rimljanima 5,1).

Pavlovo naučavanje o onima koji teže Duhu ne smijemo izjednačavati s članstvom u crkvi. Postoje članovi crkve i čak i propovjednici čiji su umovi u kraljevstvu tijela a ne u kraljevstvu Duha. Ali Božja opća milost još uvijek djeluje na njih. Bog uvijek djeluje kako bi osvjedočio grešnike o radosti istinskog života i mira. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)