“Prema tome, kao što po jednom čovjeku uđe grijeh u svijet a po grijehu smrt, tako smrt prijeđe na sve ljude jer svi sagriješiše.” (Rimljanima 5,12)
Jedina stvar koju vaša djeca neće morati učiti jest kako griješiti! Čini se da je to prirodno. Svi to čine. Zato je i Pavao zaključio u Rimljanima 3,23 da su svi sagriješili i lišeni su slave Božje.
Grijeh i njegove posljedice su univerzalne. Jedan dokaz o njegovoj moći i raširenosti je da svaka država mora imati svoju vojsku, policiju, suce, sudove i kazneni sustav. Reinhold Niebuhr je sažeto opisao ovaj problem riječima: “Gdje je povijest … tamo je i grijeh.”
Ali vi ne morate biti teolog kao Niebuhr da biste to zaključili. Čak ako Biblija i ne bi postojala, mi bismo i dalje imali nauk o grijehu. Napisan na svakom djeliću egzistencije, o njegovoj univerzalnosti svjedoče drevni neznabožački pisci kao i filozofski, književni, sociološki, psihološki, politički i drugi teoretičari današnjice.
Svjetovni pisac John Steinbeck točno ga je opisao riječima: “Vjerujem da u svijetu postoji jedna priča, samo jedna … Ljudi su uhvaćeni u svojim životima, mislima, željama i ambicijama, pohlepi i surovosti, i u dobroti i velikodušnosti, u mrežu dobra i zla.”
Pavao u današnjem retku objašnjava očitu sveopću rasprostranjenost grijeha jednostavnim riječima: “Kao što po jednom čovjeku (Adamu) uđe grijeh u svijet…” Posljedica je jasna: svi ljudi su grešnici zbog svoje povezanosti s Adamom.
Molim vas, zamijetite da Pavao, premda se bavi univerzalnošću grijeha i smrti, nikako ne pokušava objasniti kako su se grijeh i smrt proširili na sve. On to jednostavno iznosi kao činjenicu.
Rimljanima 5,12-21 se, umjesto da pokuša razjasniti kako su grijeh i smrt proželi čovječanstvo, usredotočuje na Adama i Krista kao modele dvaju načina života. John Brunt je u pravu kada piše da “Pavla najviše zanima da nam pokaže … kako bez obzira na veličinu nevolje u kojoj nas je Adam ostavio Kristovo rješenje ne samo da uklanja nevolju, već ide i dalje. Da, Adam je svima stvorio nevolju … Ali sada Krist ima rješenje za sve.” (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)