“Nemojte se prilagođavati ovomu svijetu! Naprotiv, preobličujte se obnovom svoga uma da mognete uočavati što je volja Božja: što je dobro, ugodno i savršeno!” (Rimljanima 12,2)

“Preobličeni”.

Zanimljiva riječ. Ona dolazi od dviju grčkih riječi: prva znači “iz” a druga “oblik”. Tako biti preoblikovan znači zamijeniti jedan oblik drugim. I mi rabimo tu riječ — metamorfoza.

A što je metamorfoza? To je proces pomoću kojeg sluzava ličinka postaje leptir. Meni je to jedna od najslikovitijih ilustracija onoga što se događa osobi kada upozna Isusa.

Bog nas nalazi u našem samoživom, ponosnom i sebičnom stanju i onda nas uzima i preoblikuje. To je čudo! Možda je to najveće od svih čuda.

Bog želi uzeti puža balavca poput mene i naučiti me letjeti. Gospod nastoji uzeti neugledne gusjenice, obojiti ih prekrasnim nijansama i dati im krila.

I dobro je što On to može učiniti. Hvala Bogu što me želi preoblikovati. On me karakterno želi učiniti sličnim sebi, On od mene želi učiniti nešto što ja nisam. On čezne stvoriti od mene novo stvorenje prema slici Isusa Krista.

Pavao nije jedini koji govori o preoblikovanju. Isus ga opisuje kao novorođenje (Ivan 3,3.5). Onda nam Pavao ponovno kaže u 2. Korinćanima 5,17 da su kršćani nova stvorenja. Oni se odbijaju “prilagoditi ovom svijetu”. J. B. Philips prevodi današnji redak: “Ne dopustite da vas svijet oko vas ukalupi u svoj kalup, već dopustite da vas Bog preobrazi i promijeni vaš um i stavove. Tako ćete praktično pokazati da je volja Božja dobra.”

Karl Barth opisuje rast kršćanina kao “veliku uznemirenost” budući da se “čovjek neizbježno uznemiri pri pomisli na Boga”. Postajati kršćanin mijenja svaki vid ljudskog života. Kršćanski sustav vrijednosti protivi se svijetu. Zato se kršćanin ne može prilagoditi vrijednostima i načinu života današnjeg doba. Bog je preoblikovao kršćanski um i kršćanin dopušta da ovaj novi um vodi svaku njegovu aktivnost. Pavao se u Rimljanima 12,3-15,13 okreće različitim područjima kršćanske aktivnosti dok primjenjuje evanđelje preobraženja na svakidašnji život. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)