„I reče mi anđeo: Vode što ih vidje, na kojima Bludnica sjedi, to su puci i mnoštva i narodi i jezici. I onih deset rogova što ih vidje i Zvijer – oni će zamrziti Bludnicu, opustošiti je i ogoliti, najesti se mesa njezina i ognjem je spaliti.“ (Otkrivenje 17,15.16)

Ovakvi tekstovi zbunjuju mnoge čitatelje Otkrivenja, i to je potpuno razumljivo. Žena je surovo zlostavljanja, dijelovi njenog tijela su pojedeni i ostavljena je bez odjeće i sama. Ovo današnjem čitatelju zvuči kao neizmjerna surovost. Iako je Babilon, ovdje predstavljen, i sam veoma surov i nasilan, da li to opravdava ovakva nasilja u jednoj biblijskoj knjizi? Kada bi televizija prikazala ovakve prizore, brzo bismo je isključili kako nam ne bi plašila djecu.

Međutim, možda nismo sagledali cijelu sliku, prikazanu ovim tekstom! Sjećam se jednog poslovnog udruženja u Philadelphia, koje je postavilo sljedeći skandalozni natpis: „Radije bismo poslovali s tisuću arapskih terorista, nego s jednim jedinim Židovom!“ Philadelphia je grad bratske ljubavi i u njoj žive tisuće osjetljivih ljudi (uključujući mnoge Židove). Pomislili biste da su velike grupe ljudi došle protestirati protiv tog natpisa, očekivao bih i od guvernera Pennsylvanie slanje Nacionalne garde kako bi ugušili pobunu. A ipak nijedna jedina osoba nije protestirala protiv ovog natpisa, čak ni iz židovske zajednice! Što se to zbiva?

Trebali bi ovaj znak sagledati u širem kontekstu kako bi ga razumjeli. Poslovno udruženje je u stvari Goldbergovo pogrebno poduzeće. Ako se itko uzbudio, onda su se uzbuđivali arapski teroristi, ali ni on nisu ništa govorili. Natpis nije bio znak neprijateljstva prema Židovima, već prije želja da Židovi dožive duboku starost.

I u Otkrivenju je nasilje pitanje konteksta. Na površini izgleda kako Bog pobjeđuje zlo služeći se silama koje su isto toliko nasilne i surove kao i one kojima se služi Babilon. Da li to znači da je On u pravu zato što je na Njegovoj strani sila? Jedino u slučaju ako zanemarite kontekst cjelokupne Knjige otkrivenja! Vidite, oruđe Božje sile je Janje (Otkrivenje 17,14.17), koje je bilo zaklano (Otkrivenje 5,6). nasilje kojim Isus pobjeđuje Babilon u krajnjoj je liniji nasilje koje je učinjeno Njemu.

Bog nikada ne poziva svoj narod da se posluži nasiljem u borbi za Njega, iako se slike bitaka pojavljuju u Otkrivenju. On ih umjesto toga poziva na trpljenje kao što je Janje trpjelo, pobjedu ne mačem, već riječju svjedočanstva svojega (Otkrivenje 13,10; 18,57). Žrtva Janjeta i Njegovih sljedbenika će doprinijeti nastajanju novog svijeta bez ikakvog nasilja (Otkrivenje 21,4).

Gospode, zadivljen sam dok razmišljam o putu požrtvovanja kojim si prošao sve do kraja kako bi iskorijenio mržnju i nasilje u svemiru. Želim postati sličan Tebi. (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)