“No pitam: Zar Izrael nije razumio? Najprije Mojsije kaže: ja ću vas učiniti ljubomornim na narod koji nije narod, i razbjesnit ću vas protiv nerazumnog naroda.” (Rimljanima 10,19)

“U redu,” čujemo kako Pavlovi slušatelji gunđaju, “slažemo se da su Židovi čuli Evanđelje. Ali možda ga nisu razumjeli. Zar to ne objašnjava razlog njihove nevjere?”

Pavao još jednom odbacuje tvrdnje svojih protivnika. On ne tvrdi samo da su Židovi razumjeli, već kao dokaz nudi i dva retka. Prvi je iz Ponovljenog zakona 32,21 u kojem Bog kaže da će zbog Izraelove pobune i neposlušnosti prenijeti svoju naklonost na drugi narod. To će prisiliti Židove da postanu ljubomorni na taj narod koji “nije narod” i kojem je nedostajalo razumijevanje.

Glavna misao ovog retka u Ponovljenom zakonu jest da će Izrael kada vidi što se događa među neznabošcima biti izazvan da i sam primi neke od tih blagoslova. Ako ovo vrijedi u političkom smislu, to se može primijeniti i na duhovni smisao.

Židovima nije nedostajalo znanja. Možda se neznabošce moglo opisati kao “nerazuman narod”, ali Židovi su imali Zakon, Savez i poznavanje Božjih putova. Imajući na umu njihove duhovne prednosti, trebali su biti ljuti što gube ove prednosti. I to ih je trebalo osvijestiti o njihovim potrebama.

Židovi nisu samo bolje poznavali Boga već su bili narod, izabrani narod, koji je Bog prvobitno izabrao da bude Njegov poseban narod. Oni su trebali uzvratiti ljubomorom “na narod koji nije narod” (neznabošci) koji je usprkos svom neznanju našao Evanđelje.

Ovo je pouka koju često treba ponavljati. Onima koji pripadaju Crkvi, a posebno onima koji smatraju da su posebno pozvani ili se smatraju Božjim Ostatkom, jednostavno je postati samouvjeren zbog “uzvišenijeg” znanja i poziva. Svim takvim crkvama prijeti opasnost da, kao što kaže Ivan, njihov svijećnjak bude uklonjen (Otkrivenje 2,5) i darovan drugima. Kršćani trebaju znati da su, premda se smatraju bogatim i duhovno blagoslovljenim, doista “siromašni, i slijepi, i goli” te da im neprestano treba milost (Otkrivenje 3,17). (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)