“Ne osvećujte se, ljubljeni, sami, već to prepustite srdžbi Božjoj jer stoji pisano: `Osveta je moja — veli Gospodin — ja ću je vratiti.” (Rimljanima 12,19)
O, kako je lako osjećati taj stari nagon za osvetom. C. S. Lewis izrazio je ovu misao kada je napisao da “svi kažu da je oprost izvrsna ideja dok ne trebaju nešto oprostiti”. Srdžba se javlja kada imamo što oprostiti.
Pastor Martin Niemoller priča o svom iskustvu u nacističkom koncentracijskom logoru u Dachauu gdje je robijao kao politički zatvorenik. Vješala su bila podignuta ispred njegovog prozora. Vidio je smrt tisuća. Neki su, kaže on, proklinjali, neki plakali, a drugi se molili.
“Što će se dogoditi”, pitao se Niemoller, “na dan kada tebe povedu tamo i stave te na kušnju? Kada ti stave omču oko vrata, koje će biti tvoje posljednje riječi? Hoćeš li tada povikati: `Vi zločinci, smeće! Postoji Bog na Nebu! Dobit ćete vi svoje!'”
“Što bi bilo da je Isus”, pita on, “na izdisaju povikao vojnicima i Sanhedrinu (Sinedrion): `Zločinci! Smeće! Ovo je svijet moga Oca! Dobit ćete vi svoje!” “Što bi se dogodilo? Ništa! Tamo bi umro još jedan jadni grešnik, usamljen i zaboravljen, i ništa se ne bi dogodilo.”
Da je Isus, komentira Stan Mooneyham, prokleo svoje krvnike zahtijevajući pravdu, ili tražio svoja prava, nitko ne bi bio iznenađen. “On bi umro kao još jedan žalostan prizor slomljenog, grešnog i sebičnog čovječanstva. Nitko iz njegovog naraštaja ne bi se sjećao njegovog imena.”
Isus je razumio da osveta ne pripada nama, da je to Božja odgovornost. Shvatio je da će pravda u konačnici stići u trenutku koji Gospod smatra najboljim. Pavao nam kaže da će na kraju vremena sam Bog sve ispraviti. Ne bezumnom osvetom koja zahtijeva oko za oko, već pravedno postupajući prema svima.
Mi kao kršćani trebamo naučiti pouku koju je Isus prakticirao a Pavao naučavao. Nju nije jednostavno usvojiti. Naposljetku, onaj kratkorepi aligator uvijek vreba ispod površine našeg ponašanja. Ali na kraju pušteni aligatori ne unište samo druge već i osobu koja ih drži. Bog ima bolji način da postupi prema onima koji su nam nanijeli zlo. Pavao ovaj bolji način razmatra u sljedećem retku. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)