“Dakle, kao što je prekršajem jednoga osuđenje došlo na sve ljude, tako izvršenjem zapovijedi od jednoga dolazi na sve ljude opravdanje koje se sastoji u životu.” (Rimljanima 5.18)

Pavao je s 18. i 19. retkom zaključio dokaz koji je počeo u Rimljanima 5,12. Riječ “dakle” označava da misao namjerava privesti kraju. On u 18. retku uopće ne sumnja da kao što je zbog Adama pravedna osuda došla na cijelo čovječanstvo tako i opravdanje doseže sve ljude kroz Krista.

Ali što on misli kada kaže “svi ljudi”? Uopće nema sumnje da je osuda stigla svakog pojedinca jer su svi sagriješili. Ovo je Pavlova tema od 1,18 a to izričito kaže u Rimljanima 3,23.

Ali to nije jedina tema u prvih pet poglavlja Poslanice Rimljanima. Druga tema proizlazi iz činjenice da su svi sagriješili (Rimljanima 3,23) i stoga su osuđeni. Odmah nakon Rimljanima 3,24 i 25, u četvrtom poglavlju i dalje, apostol počinje naglašavati opravdanje po vjeri kao rješenje za sveopću grešnost i osudu. Pavao nije mogao biti jasniji da su vjerni opravdani. On izlaže vjeru kao uvjet za njihovo opravdanje. Bez nje nisu opravdani, već ostaju pod osudom. Pavao ne mijenja iznenada ovaj model u Rimljanima 5,18. Premda je Krist umro kako bi osigurao opravdanje za sve ljude, oni i još uvijek trebaju prihvatiti prije nego što postane njihovo.

Neki nisu sretni ovim objašnjenjem. Oni ističu da “izvršenjem zapovijedi od jednoga dolazi na sve ljude opravdanje koje se sastoji životu”. Ali tumačenje koje podrazumijeva da Krist opravdava sve ljude ne samo da uklanja 18. redak iz konteksta u Rimljanima 3 do koji ističe vjeru kao Božji put opravdanja ljudi, već se mora suočiti i s izazovom paralelnog retka u 1. Korinćanima 15,22.

Ovaj redak tvrdi, u kontekstu uskrsnuća pravednih, da “kao što u Adamu svi umiru, tako će u Kristu svi oživjeti”. Stoga tvrdnja da “svi” u Rimljanima 5,18 i 1. Korinćanima 15,22 znači “svi ljudi” vodi univerzalizmu (svi će biti spašeni) što se izravno protivi Bibliji koja kaže da će neki primiti vječnu propast.

Pavao nije mogao biti jasniji u svojim spisima da spasenje dolazi kroz vjeru u Isusove zasluge. Danas je dan za ponovnu potvrdu naše osobne odluke i zahvalimo Mu za Njegov dar. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)