“Na kraju, svi budite jednodušni, puni suosjećanja, bratske ljubavi,milosrđa i poniznosti! Ne vraćajte zlo za zlo, ni uvredu za uvredu, već naprotiv blagoslivljajte, jer ste na to pozvani da baštinite blagoslov! ” (1. Petrova 3,8.9)
Okrenuti i lijevi obraz. Uopće nije lako, posebno ako ste upravo udareni po desnome. Za Hebreja je šamar bio najteža osobna uvreda. A sada im Isus govori da okrenu i drugi obraz. Nemoguće!
Traži li Isus od mene da smjesta okrenem i lijevi obraz ako me pijani prolaznik ili nasilnik udari po desnome? Takav bi zahtjev mogao učiniti da cjelokupno Isusovo učenje izgleda smiješno, zar ne?
Pa onda, što Isus zahtijeva? Ponovno trebamo razmotriti kontekst i ustanoviti kome se Isus obraća.
Jednim dijelom, On se obraća književnicima i farizejima i njihovom načinu života. Po rabinskoj tradiciji, svakome je bilo dopušteno da se osveti po načelu oko za oko, zub za zub. Svakome je bilo dopušteno da postane, u stvari, svoj sudac, svoja porota i svoj izvršitelj presude. Jednostranim tumačenjem, Božji zakon je bio zloupotrijebljen da bi se opravdala odmazda. Prema tome, Isus napada legalističko opravdavanje nasilničkih pobuda.
Međutim, Isus govori i svojim sljedbenicima, čija pravednost treba biti veća od pravednosti hebrejskih vjerskih starješina. Njegova nam izjava (Matej 5,39) treba više reći što ne trebamo činiti nego što trebamo. Okrenuti drugi obraz simbolično predstavlja nenasilničko, neosvetničko, ponizno držanje, koje obilježuje građane nebeskog kraljevstva.
Uz pomoć svoje tri ilustracije u Evanđelju po Mateju 5,39-41 Isus nam u biti kaže da trebamo umrijeti sebi. On želi promijeniti i naše srce i naše vidljivo ponašanje. U trenutku kada me netko udari, poželim se osvetiti. Upravo ta želja zabrinjava Isusa. On nam kaže da se moramo osloboditi tog duha. Mi moramo umrijeti sebi i svojoj oholosti. Moramo naučiti biti slični Isusu, koji je trpio osobne uvrede ne sveteći se. Osvetu trebamo prepustiti Bogu.
Za to je nužna božanska milost i snaga odozgor. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)