„Pavao… Određen za Evanđelje Božje.“ (Rimljanima 1, 1)
Pavao govori Rimljanima o sebi. Dosad je rekao da je Kristov rob i da ga je Bog pozvao da bude apostol.
Sada tvrdi da je određen za Evanđelje.
U ovom trećem identifikacijskom čimbeniku nalazimo dvije misli. Prvo, Pavao je bio „određen“ za Evanđelje. Ovo je zanimljiva fraza budući da riječ „određen“ ima isti korijen kao i riječ „farizej“ (onaj koji je odvojen). Imajući ovo na umu Anders Nygren piše da je „Pavao bio odvojen i prije nego što je postao kršćanin. Kao farizej bio je određen za Zakon. Ali sada ga je Bog odredio za nešto sasvim drukčije… Bog je Pavla koji je sebi odredio za Zakon, odredio za Evanđelje.“ Tako se već u prvom retku poslanice javlja napetost koja se provlači kroz cijelu ovu poslanicu.
Druga misao u Pavlovom trećem opisu samog sebe jest „Božje Evanđelje“. U ovoj se frazi ne susrećemo samo s prvom uporabom riječi Evanđelje u ovoj poslanici, već i s razumijevanjem da Evanđelje dolazi od Boga.
U ovom trenutku nećemo više govoriti o riječi Evanđelje (doslovno dobra vijest) budući da su ova riječ i njeno značenje u središtu Poslanice Rimljanima, a o tome ćemo detaljno raspravljati dok je proučavamo. Sada želimo primijetiti da Evanđelje dolazi od Boga. Bog je najvažnija riječ u Poslanici. Bog nije samo pozvao Pavla, već je Bog i autor Evanđelja. Pavao i drugi apostoli nisu izmislili Evanđelje, već im ga je otkrio Bog koji ih je i pozvao i odredio da ga propovijedaju.
Činjenica da je Bog Autor Evanđelja prva je misao u raščlambi od šest točaka koje Pavao iznosi u Rimljanima 1,1-6. Ostale točke proučit ćemo u sljedećih nekoliko dana. Za sad je važno prepoznati činjenicu da je poruka Evanđelja bila najvažnija u Pavlovom životu. Ona je njega farizeja, pretvorila u kršćanina. Evanđelje ga je pozvalo da posveti svoj život propovijedanju Evanđelja. Ono poziva i nas. Evanđelje u našim životima, kao što je to bilo i s Pavlom, oblikuje sve što činimo i mislimo. Kao što Pavao primjećuje u Rimljanima 1,16 u Božjem Evanđelju je “sila”. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)