„Ja sam vrata. Tko uđe kroza me, spasit će se; on će ulaziti i izlaziti i pašu nalaziti.“ (Ivan 10,9)
Dva osnovna simbola u Evanđelju po Mateju 7,13 su vrata i put. Naravno, Isus kaže, postoje i više no jedna vrata i više no jedan put. Postoje, u stvari, dvoja vrata, ali ne i više no dvoja vrata. Mi smo ili s Kristom ili protiv Njega. Mi imamo Boga kao svog Oca ili Sotonu kao roditelja. Nema drugih mogućnosti.
Naša odluka da slijedimo Isusa može se predstaviti kao vrata. Kao što sam kaže (Ivan 10), Isus je vrata. U Djelima 4,12 čitamo: „Jer nema drugog imena pod nebom danoga ljudima kojim bismo se mogli spasiti!“ Proći kroz vrata znači odlučiti slijediti Isusa. Zanimljivo je napomenuti da u Evanđelju po Mateju 7,13.14 nije spomenuto da je itko prošao kroz široka vrata. Zašto? Zato što se svi rađamo na širokom putu koji vodi u propast. To je životna činjenica, a ne naša svjesna odluka. Mi donosimo odluku da napustimo široki put, ali ne i da krenemo njime.
Ako vrata simbolično predstavljaju našu prvotnu odluku da prihvatimo Isusa kao svog Spasitelja, onda put predstavlja naš kršćanski život nakon te odluke.
Život samog Mateja je prikaz vrata i puta. U devetom poglavlju njegovog Evanđelja nalazimo ga kako sjedi na carini, na svom radnom mjestu. U tom se trenutku Isus pojavljuje na pozornici i kaže mu: „Hajde za mnom!“ Matej ostavlja svoj posao i stare staze i počinje novi život. Ostavlja za sobom svoj nepravedni način života, svoje stare prijatelje, stare ciljeve i ideje. Matej sada slijedi novog Gospodara. To znači da sada prihvaća novi sustav vrijednosti, nove prijatelje i nove ciljeve.
Kršćanstvo nije samo neka nova zraka svjetlosti u tami ili neki topli opojni osjećaj. I to se može javiti, ali je osnovna činjenica da je kršćanstvo doživotno predanje Isusu i načinu života koji je objavljen u Propovijedi na Gori. Istinsko kršćanstvo vlada svime što činimo. To je doista novi put života. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)