„Ne dajte svetinje psima! Ne bacajte svoga biserja pred svinje, da se, pošto ga pogaze, ne okrenu te vas rastrgaju!“ (Matej 7,6)
Iznenađenje! Nakon pet redaka u kojima nam govori da ne sudimo, Isus nam sada govori da ipak sudimo. Kaže nam da moramo suditi točno, da moramo naučiti razlikovati pse i svinje od drugih stvorenja.
Prije no što prijeđemo na proučavanje značenja ovog teksta, trebamo pregledati što su Hebreji mislili o psima i svinjama. Za nas, psi su često kućni ljubimci koje hranimo i njegujemo. Često ih nazivamo najboljim čovjekovim prijateljima. Ali, nije tako bilo u stara vremena. Psi su bili poludivlji lešinari. I samo njihovo ime je bilo sinonim prijezira i podcjenjivanja. Na isti način, za Hebreje je svinja označavala sve što je nečisto i zabranjeno.
Prema tome, u ovom se tekstu ne govori o prefinjenim sudovima na temelju jedva primjetljivih osobina, već o sudovima koji se temelje na jasno vidljivim karakteristikama. Svatko može vidjeti razliku između krmače i ovce. Prema tome, i kršćanin treba razviti sposobnost da razlikuje ljude na temelju njihovog ponašanja.
Sreća je što je tekst u Evanđelju po Mateju 7,6 uvršten u našu Bibliju. Kad bismo imali samo prvih pet redaka ovog poglavlja, imali bismo samo polovinu slike. Jedini zaključak do kojega bismo tada mogli doći bio bi da ne smijemo ocjenjivati druge ni na koji način, ni u kojem slučaju. Ali, šesti redak uspostavlja ravnotežu.
Bez njega ne bi bilo temelja za disciplinu u crkvi niti za razlikovanje lažnog od pravog učenja.
Ovo nam treba poslužiti kao pouka. Mi moramo primijeniti cjelinu biblijskog teksta. Kršćani upadaju u nevolje kad uzmu jedan tekst ovdje, a drugi tamo, propuštajući da uravnoteženo primijene cjelinu biblijske informacije. Kad prihvatimo samo jednu stranu problema i upravljamo se prema njoj, izlažemo se velikoj opasnosti da postanemo fanatici i ekstremisti, koji su toliko zla nanijeli kršćanstvu od njegovog osnutka pa sve do danas. Mi smo pozvani da budemo ljudi cijele Biblije, a ne samo dijela Biblije. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)