“Zbog tebe — stoji pisano — ubijaju nas cijeli dan; drže nas kao ovce određene za klanje.” (Rimljanima 8,36)
Mi ponekad pomislimo da ćemo kao kršćani, dok smo vjerni, uvijek biti sigurni, a sve što trebamo činiti jest moliti se i Bog će poslati vojsku anđela da nas zaštiti od nevolja.
Stvarnost je potpuno drugačija. Kristov život dokazuje da je čak i Božji savršeni Sin pretrpio bol i smrt. Pavlovo iskustvo potvrdilo je ovu istinu. Mučeništvo je važan vid crkvene povijesti. Apostolova misao nije da kršćani neće patiti, već da ih ništa izvan njih samih ne može rastaviti od Kristove ljubavi i njihovog spasenja.
Pavao, da bi ilustrirao svoju misao kako biti sljedbenik Božji ne znači biti izuzet od nevolja, citira Psalam 44,22 koji opisuje druge narode koji progone Izraelce. Oni nisu patili zato što su zaboravili Boga i okrenuli se idolima. Umjesto toga oni su se suočili s progonstvom i kušnjama zbog svoje odanosti Njemu. “Zbog tebe ubijaju nas cijeli dan.” Pavao je i Timoteju uputio sličnu poruku za one koji su živjeli u kršćanskoj eri: “A svi koji hoće pobožno živjeti u Kristu Isusu bit će progonjeni.” (2. Timoteju 3,12)
Povijesno gledajući cijena služenja Bogu uvijek je bila visoka. Prema Hebrejima 11 Božji vjerni narod je patio i stoljećima prije Isusovog utjelovljenja ne samo zbog neznabožaca već i od svojih bližnjih, vjernika. “Jedni biše mučeni na kolu, odbijajući oslobođenje da postignu bolje uskrsnuće. Drugi, opet, iskusiše izrugivanje i udarce i povrh toga okove i tamnice. Biše kamenovani, stavljeni na kušnju, pilani, umoreni mačem; išli su tamo-amo u ovčjim kožusima i kozjim kožama, oskudni, nevoljni i zlostavljani.” (Hebrejima 11,35-37)
Ipak, ništa ih nije moglo rastaviti od ljubavi Kristove. Ova pouka je bila važna i za rimske kršćane zbog vremena u kojem su živjeli. To je važno i za nas zbog onoga što Biblija uči da će se dogoditi prije drugog dolaska. Ali mi, kao i drevni rimski kršćani, možemo biti potpuno sigurni da, premda će nevolje doći, ništa nas ne može rastaviti od Božje ljubavi. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)