“A znamo da sve što Zakon veli, veli onima koji su pod Zakonom, da zanijeme svaka usta i da cijeli svijet bude podvrgnut kazni Božjoj.” (Rimljanima 3,19)

Pavao je završio sa svojim nizom bisera. On je istresao obilje citata na svoje čitatelje u Rimljanima 3,10-18.

Sada u 19. retku on predviđa pitanje svojih židovskih čitatelja. Jean Calvin ističe: “Sve što se u Zakonu kaže nepovoljno o čovjeku oni su to obično primjenjivali na neznabošce kao da su oni (Židovi) izuzeti uobičajenog stanja čovječanstva.”

Apostol poznaje svoj narod. On poznaje i nas. Članovi crkve mogu biti najprevrtljiviji na svijetu. Uvijek se pokušavamo izvući iz svog stvarnog stanja. Osuda je uvijek za druge. Čak i kada govorimo o Božjem kraljevstvu skloni smo govoriti u prvom licu kao da smo već unutra. Naposljetku, ne idem li ja u crkvu svaki tjedan? Ne živim li ja dobrim, čistim životom? Zar ne čitam Bibliju?

Ništa se nije mnogo promijenilo u posljednjih 2000 godina. Upravo su i Židovi tako mislili. Mora da se Pavlovo mnoštvo citata odnosi na te zločeste neznabošce, a ne na one koji su već u Božjem savezu.

Upravo je ovo način razmišljanja protiv kojeg se Pavao bori u Rimljanima 3,19. On se obraća svojim čitateljima. Zakon (u ovom slučaju to znači cijeli Stari zavjet) upućen je onima koji su pod njim, a to su Židovi. Ovi se citati odnose na tebe, gospodine i gospodo Židov, ili gospodine ili gospodo …………………. .

A što ti biblijski redci u Rimljanima 3,10-18 dokazuju? Da ste vi “živi mrtvaci”! Da ste osuđeni. Zato su svaka usta nijema. C. E. B. Cranfield primjećuje da “spominjanje nijemih usta priziva sliku optuženika u sudnici koji, kada mu se pruži prilika, šuti zapanjen težinom dokaza protiv njega”. Ništa drugo ne može učiniti već čekati izricanje i izvršenje presude. “Cijeli svijet (i Židovi i neznabošci)”, zaključuje Pavao, bit će podvrgnuti kazni Božjoj”. Nitko se od nas ne može osloniti na svoje duhovno rodoslovlje.

Možemo zahvaliti Bogu što 19. redak nije kraj Poslanice Rimljanima. To je tek početak. Pavao s 21. retkom počinje iznositi Božje rješenje za problem grijeha. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)