“Prema tome, što je dobro, za me je postalo smrt? Daleko od toga! Već se grijeh, da se očituje grijehom, posluži dobrom i prouzroči mi smrt, kako bi se grijeh, uz pomoć zapovjedi, pokazao neizmjerno grešan.” (Rimljanima 7,13)

Ovo je složen redak. Jedan nam prijevod pomaže u jasnijem razumijevanju njegovog značenja: “Je li Zakon, koji je dobar, uzrokovao moju nevolju? Naravno da nije! Grijeh je uporabio ono što je dobro kako bi uzrokovao moju osudu. Tako vidimo kako je grijeh strašan. On iskorištava Božju dobru zapovijed za svoje zle namjere.”

Razmotrimo tri glavna dijela ovog retka. Prvo, Pavao opet ide korak dalje u svom dokazu uporabom pitanja: Je li dobri Zakon postao sredstvom smrti? I kao u slučaju tri prethodna pitanja u 6. i 7. poglavlju on odlučno odbacuje ovaj prijedlog odrješitim riječima: “Daleko od toga!” Ne uzrokuje Zakon smrt, već grijeh.

Pavao u ovom trenutku prelazi na drugu misao u 13. retku: grijeh iskorištava dobri Zakon kako bi uzrokovao osudu, a tu je misao već spomenuo u 10. retku. Kako je to moguće? Zakon ne otkriva samo grijeh kao zlo, već kao voljnu pobunu protiv Boga i načela Njegovog kraljevstva. Posljedica ove pobune je smrtna kazna. Ali nije Zakon uzrokovao smrt, već on ukazuje na grijeh. Vraćajući se analogiji suđenja zbog ubojstva koju smo jučer spomenuli, čin ubojstva je taj koji zaslužuje kaznu, a ne Zakon protiv ubojstva. Mi ne trebamo kriviti Zakon zbog zločina. Krivnja pripada grijehu koji ga motivira.

To nas dovodi do apostolove treće misli: “neizmjerna” je grešnost grijeha. William Barclay nam pomaže u potpunijem razumijevanju “neizmjerne” grešnosti grijeha kad piše: “Strahota grijeha očituje se u činjenici da može uzeti dobru, divnu i veličanstvenu stvar i učiniti je oružjem zla. To čini grijeh. Grijeh može uzeti dobrotu ljubavi i pretvoriti je u požudu. Grijeh može uzeti dobru želju za neovisnošću i pretvoriti je u požudu za novcem i vlašću. Grijeh može uzeti ljepotu prijateljstva i iskoristiti je da osobu navede na grijeh. Carlyle je to nazvao ‘beskonačnim prokletstvom grijeha’. Sama činjenica da je grijeh uporabio Zakon kao mostobran za grijeh pokazuje potpunu izopačenost grijeha.”

Gospode, pomozi mi da vidim neizmjernu prijevarnost grijeha. Otvori mi oči da vidim Tvoj Zakon u njegovoj istini i ljepoti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)