„Doista, ako vršite kraljevski Zakon u skladu s Pismom: Ljubi bližnjega svoga kao samoga sebe! – dobro postupate.“ (Jakov 2,8)

S tekstom u Evanđelju po Mateju 7,12: „Sve što želite da ljudi čine vama, činite i vi njima! U tome je sav Zakon i Proroci.“ – načinili smo puni krug od teksta u Evanđelju po Mateju 5,17: „Nemojte misliti da sam došao ukinuti Zakon i Proroke! Ne dođoh da ih ukinem, već da ih ostvarim.“

Oba teksta ističu Zakon i Proroke. Ovo spominjanje Zakona i Proroka obrubljuje središnji dio Propovijedi na Gori. I stoga se zlatno pravilo mora promatrati kao srž Kristove interpretacije Zakona i Proroka, dok su tekstovi u Evanđelju po Mateju 5,21-7,11 tumačenje nekih pravila sadržanih u tom tumačenju.

Nakon teksta u Evanđelju po Mateju 7,12 dolazi do velike prekretnice u Propovijedi. Načela su već objavljena; i stoga smo sada spremni čuti Kristovo najavljivanje suđenja koje treba biti utemeljeno na tim načelima.

Možemo biti radosni što je Isus proveo toliko vremena u objašnjavanju načela Zakona i Proroka, jer smo mi kao ljudi skloni pogrešno shvatiti njihovu namjeru. Iako nam Isus nekoliko puta pokazuje da se načela starozavjetnog zakona ne odnose samo na djela, i dalje nailazimo na ljude koji se služe Njegovim riječima da uobliče nova pravila o tome što se smije i što ne smije činiti.

Zar nikada nećemo shvatiti pravi smisao Njegovih učenja? Zar nikada nećemo shvatiti da Njegov zakon opisuje način života i razmišljanja Njegovih sljedbenika umjesto da predstavlja listu zabrana?

Nama je potrebno poimanje da vječni Zakon, u svojoj srži, predstavlja nešto pozitivno, a ne negativno. On traži da nešto činimo bližnjima, da volimo Boga i bližnje svim svojim srcem, umom i dušom.

Hvala Ti, Isuse, što si nam otkrio duhovnu narav zakona. Hvala Ti što si to učinio riječima, ali i svojim djelima, postupcima. Pomozi nam da Ti želimo biti slični. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)