“S ovim darom nije ni kao što je s posljedicama grijeha jednog čovjeka; sud, naime, polazeći od grijeha jednoga čovjeka dovodi k osuđenju, dok dar milosti polazeći od mnogih prekršaja dovodi k opravdanju.” (Rimljanima 5,16)

Nisam siguran da je “zapaženiji” dovoljno snažna riječ. Božji uspjeh je više od toga. Njegov uspjeh nije samo pobijedio učinak grijeha. Ovo je ključna misao u Rimljanima 5,15 gdje Pavao tvrdi da “s darom nije kao što je s posljedicama grijeha”. U čemu je njihova različitost? Dar milosti je veći od svih učinaka grijeha. Jedan prijevod to ovako prevodi: “Božji čin milosti je veći od Adamovog grijeha. Jer ako je prekršaj jednog čovjeka donio smrt mnogima, Božja milost uvelike nadmašuje njegov učinak i milošću jednog čovjeka, Isusa Krista, mnogi primiše ovaj dar.”

Apostol nastavlja otkrivati nadmoć ovog dara milosti u 16. retku: “S ovim darom nije ni kao što je s posljedicama grijeha jednoga čovjeka; sud, naime, polazeći od grijeha jednoga čovjeka dovodi k osuđenju, dok dar milosti polazeći od mnogih prekršaja dovodi k opravdanju.”

Ako su rezultati grijeha bili fantastični, rezultat Božje milosti je još veći. Dar je više nego pobijedio grijeh.

Grijeh nije kraj jer, tvrdi Pavao, ovaj dar u cjelini mijenja stanje grešnika. Ovaj dar otvara put koji oslobađa grešnika od kazne suda. I ovaj dar u cijelosti i besplatno osigurava opravdanje grešnika.

Riječ “dar” vrlo je značajna za Rimljanima 5. poglavlje. Ona se pojavljuje pet puta od 15. do 17. retka a Pavao je ponovno spominje u Rimljanima 6,23 gdje nam kaže da je vječni život Božji dar.

Dar ne samo što upućuje na besplatno spasenje već i na činjenicu da oni koji prihvaćaju ovaj dar ne moraju junačkom borbom protiv Adamovog naslijeđa grijeha platiti cijenu njegovog prihvaćanja. Prihvaćanje ne znači borbu. Mi ga primamo kao Božji dar kroz Krista koji je platio cijenu otkupa.

Veći i od grijeha i njegovih učinaka je Božji dar onima koji su ga voljni prihvatiti. Naš Bog nije Bog polovičnih mjera. On je osigurao ispunjenje svih naših potreba. Radosna vijest je da je ovaj dar veći od prokletstva. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)