„Ti koji propovijedaš da se ne krade, kradeš! Ti koji zabranjuješ preljub, činiš preljub!… Ti koji se ponosiš zbog Zakona, sramotiš Boga kršenjem Zakona!“ (Rimljanima 2,21-23)

Jedna od najlakših navika u životu je postati licemjer. Zapravo, čini se da je ljudima to prirodno.

Mi volimo propovijedati drugima. Mi točno znamo što bi drugi ljudi trebali činiti i ne smeta nam da im to kažemo, ponekad i s velikom preciznošću i oduševljenjem. Mi nismo jedini koji imamo ovakvu naviku. Drevni Židovi, kaže Pavao, imali su istu naviku.

Njihov problem, primjećuje on, nije bila njihova poruka, već to što nisu živjeli u skladu s njim, to što su jedno govorili a drugo činili. Isus je to istaknuo kad je rekao: „Jer govore, a ne vrše!“ (Matej 23,3)

Pavao ističe nekoliko primjera ovog njihovog problema. Prvo, kaže: „Ti koji propovijedaš da se ne krade, kradeš!“ Povijesno gledano proroci su se morali suočiti s istim problemom. Ezekiel je ukorio one koji su „uzimali ujam i pridatak, od bližnjega silom uzimali“ (Ezekiel 22,12). Amos je govorio o onima koji su „smanjivali efu, povećavali šekel“ i „varali krivim mjerama“ (Amos 8,5), a Malahija je optužio Židove da kradu Boga uskraćivanjem desetina i prinosa (Malahija 3,8.9).

Život se nije mnogo promijenio od novozavjetnih vremena. Isus je osudio mjenjače novca i prodavače žrtvenih životinja u hramu kao što su Očevu kuću pretvorili u špilju razbojničku (Matej 21,13). drugom prigodom osudio je književnike i farizeje (samozvane zaštitnike Zakona) zbog „izjedanja dobara udovičkih dok tobože mole duge molitve“ (Marko 12,20).

Drugi Pavlovi primjeri također su bili uvjerljivi. Okončao je niz pitanja zaključkom da oni koji su se hvalisali Zakonom nisu ga doista vršili. Oni su time, kaže on, osramotili Boga (Rimljanima 2,23). Židovi su još jednom, prema dokazu u Poslanici Rimljanima, bili pod Božjom osudom.

Oče, danas želim ponovno posvetiti život Tebi. Pomozi mi da imam ne samo visoke ideale, već i da ih i vršim. A kada pogriješim, pomozi mi da dođem k Tebi, gladan i žedan Tvoje pravednosti. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)