„I drugi jedan anđeo iziđe iz hrama nebeskoga. I on imaše oštar srp. I od žrtvenika iziđe drugi anđeo – onaj koji ima vlast nad ognjem – pa povika iza glasa onomu, s oštrim srpom: Mahni oštrim srpom i poberi grozdove u vinogradu zemaljskom jer sazri grožđe!“ (Otkrivenje 14,17.18)

Postoji velika strukturalna paralela između prizora posljednjeg vremena u Otkrivenju 13. i 14. poglavlju i teksta u Knjizi proroka Joela 2,28-3,21. Ukoliko želite razumjeti Otkrivenje, morate poznavati Knjigu proroka Joela. Prvo, Joel opisuje izlijevanje Duha. Drugo, on naglašava pojavljivanje nebeskih znakova. Treće, narodi koji se okupljaju izvan Jeruzalema napadaju „Ostatak“. Četvrto, Bog izriče sud s gore Sion i „rešeta“ one koji se protive Njegovom narodu. Tekst u Knjizi proroka Joela u trećoj glavi govori o dvostrukom globalnom okupljanju. Ostatak se okuplja na gori Sionu (Jeruzalem – Joel 2,32; 3,1). Bezakonici se okupljaju u Jošafatovoj dolini, neposredno izvan Jeruzalema i tu dočekuju svoj sud (Joel 3,2.9-17).

Knjiga otkrivenja ponavlja tijek priče u Joelu. Prvo, Bog izlijeva svoga Duha (Otkrivenje 5,6). Drugo, pojavljuju se nebeski znaci (Otkrivenje 6,12-7,3). Treće, narodi sveta napadaju Ostatak na gori Sionu (Otkrivenje 13,8-10.12-18; 14,1-3). Četvrto, narodi su pogaženi i uništeni izvan Jeruzalema. Prema tome, izgleda da se tekst u Otkrivenju iz 13. i 14. poglavlja zasniva na tekstu u Knjizi proroka Joela u 2. i 3. poglavlju.

Oba teksta opisuju konačnu bitku u povijesti Zemlje. Jeruzalem stoji na vrhu brda i s tri strane je okružen dolinama. Božji narod je okupljen u utvrdi, okružen sa svih strana neprijateljskim snagama. Prilikom tumačenja Otkrivenja ova lokalna slika postaje globalna i duhovna ( izraz “zemlja” se šest puta pojavljuju u ovom poglavlju). Izrael okupljen u Jeruzalemskoj utvrdi postaje globalna Crkva u pustinji u razdoblju završne krize. Ivan duhovno tumači dvostruko okupljanje spomenuto u knjizi proroka i Joela i dijeli ih na one koji slijede tri anđeoske poruke i na one koji ih odbacuju.

Slike rata u Otkrivanju su duhovne prirode za kršćanina (vidi 2. Korinćanima 10,3-5 i Otkrivenje 16,5). Oružje kršćanskog ratovanja nije ono koje raznosi na komade, kao što su automati AK-47, tenkovi M1A1 i avioni F-16. Kršćansko ratovanje je bitka sa vlastitim misaonim procesima, idejama i ponašanjem. To je misaona bitka. Grijeh je tako privlačan i prijevaran da je Bog u ovom tekstu grafički predstavio njegove posljedice kako bi nas naveo na ozbiljno shvaćanje bitke u koju se spuštamo.

Gospode, u ovom viđenju dao si nam uvid u dvije različite grupe ljudi koje će se pojaviti na kraju svijeta. Pomozi nam da se svrstamo u među pšenicu, ostatak i 144 tisuće otkupljenih spomenutih u ovom poglavlju! (Jon Paulien, Evanđelje s Patmosa)