‘Jer dovršetak je Zakona Krist — na opravdanje svakomu tko vjeruje.” (Rimljanima 10,4 – DF)

Krist je dovršetak Zakona? Što to znači? Postoje brojna tumačenja ovog retka. Jedno je da on navješćuje ukinuće Božjeg zakona tako da su kršćani sada slobodni i smiju činiti što žele.

Pavao sprječava ovakvo tumačenje u Rimljanima 3,31 ističući da vjera zapravo utvrđuje, a ne ukida Zakon. On onda ponovno podsjeća svoje čitatelje u 7. poglavlju Rimljanima da je Zakon svet, pravedan, dobar i duhovan (Rimljanima 7,12.1 4), a u Rimljanima 12,8-10 on će se ponovno vratiti kršćanskoj obvezi prema Zakonu. Isus je imao sličan stav prema Zakonu kao i Pavao kad je rekao da nije došao ukinuti već ispuniti Zakon te da “ni jedna jota, ni jedna kovrčica slova iz Zakona sigurno neće nestati” (Matej 5,17.18).

Drugo moguće tumačenje, a koje odgovara kontekstu Rimljanima 10, jest da je Krist “dovršetak Zakona — na opravdanje”. To je svakako istina. Pavao je isticao činjenicu da opravdanje dolazi vjerom, a ne vršenjem Zakona. Priznanje ove činjenice znači smrt legalizma u istinskom kršćanstvu. Zato je on u Rimljanima 10,3 primijetio da kršćani dobivaju pravednost pokornošću Božjoj pravednosti. Nema drugog načina za stjecanje pravednosti.

Premda je ovo tumačenje svakako ispravno to možda nije potpuni smisao Rimljanima 10,4. Riječ prevedena s “dovršetak” također može značiti i “cilj” ili “ispunjenje”. Zato, kaže F. F. Bruce, “Krist je cilj prema kojem je Zakon usmjeren, Krist utjelovljuje savršenu pravednost koju Zakon propisuje Budući da je Krist svrha Zakona, i Zakon je u Njemu našao savršeno ispunjenje, pravedan status pred Bogom je na raspolaganju svakome koji vjeruje u Njega, što podrazumijeva prestanak funkcije Zakona (stvarne ili zamišljene) kao sredstva za postizanje ovakvog pravednog statusa”. John Ziesler smatra Krista ciljem Zakona kada piše da je Isus ispunio “obećanje Abrahamu” i tako “otvorio narod Božji svima koji vjeruju u Njega”.

Bez obzira na to kako neka osoba tumači naš današnji redak, kršćani su oni koji imaju pravednost kroz Krista koji je doista ispunio Zakon i omogućio pravednost svima koji u Nj vjeruju. (George R. Knight, „Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima“)