“Ja, naime, znam da nikakvo dobro ne stanuje u meni, to jest u mom tijelu.” (Rimljanima 7,18)
Pavao uopće ne sumnja u dobrotu Zakona. Nije Zakon problem 111 uzrok napetosti, već njegovo “tijelo”. Pavao u vezi s tijelom kaže 11.1 u njemu nema “ničega dobrog”. Zato je kontrast kristalno jasan: dobar” Zakon nasuprot Pavlu u kojemu nema ničega “dobrog”.
Je li to doista istina? Zar nema ničega dobrog u Pavlu? Nije li upravo rekao da odobrava Zakon i u svom unutarnjem biću čezne vršiti ga? To su sigurno dobre osobine.
Trebamo uvidjeti da apostol rabi riječ koja pobliže označuje da ne radi o “nikakvom dobru”. On nas upozorava na činjenicu da se “nikakvo dobro” odnosi na njegovo “tijelo”. Ovdje Pavao rabi riječ tijelo za opis svoje “grešne naravi”. On stoga suprotstavlja svoju tjelesnu narav i duhovnu osobnost.
U procesu razumijevanja Pavlovog značenja riječi “tijelo” trebamo znati da se on nije slagao s grčkim filozofima koji su naučavali da je tijelo samo po sebi zlo. Naprotiv, on se zapravo nadao uskrsnuću tijela, što je Grcima koji su tjelesnu egzistenciju smatrali zlom bilo nezamislivo. Za Pavla problem nije bio urođena grešnost tijela već to što je slabo, sklono popustiti kušnji i nesposobno uvijek činiti dobro koje odobrava. Ernst Kasemann primjećuje da je tijelo, terminološki, radionica grijeha”. A mi znamo da je đavao stručnjak za manipuliranje ovom “radionicom”.
Prije nego što napustimo 18. redak, trebamo znati smjer Pavlova razmatranja nakon 15. i 16. retka kada govori o temi ljudske prirode. U prethodnim nam je redcima rekao da ne može prestati činiti stvari koje ne odobrava. Ali ovdje dodaje da ne može uraditi ni ono što odobrava.
Tijelo je doista slabo. Kao što Kasemann kaže: “Ljudsko biće se ne smatra bićem koje se može boriti protiv svog konačnog odredišta, koje može promijeniti svoju sudbinu što pokušava naše moralno ja.” Nama je potrebna pomoć izvana.
Ovo poglavlje želi naglasiti važnost te pomoći. Naša jedina nada je u Kristu Isusu našem Gospodu. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)