“Reći ćeš na to: grane su odlomljene da se ja pricijepim. Dobro! Oni su zbog nevjere odlomljeni, a ti po vjeri stojiš. Ne uznosi se, nego strahuj.” (Rimljanima 11,19.20 – DF)

Današnji redak ističe bitno obilježje onih koji mogu ili ne mogu pripadati maslini kraljevstva. Treba primijetiti da u izvornom tekstu nema određenog člana ispred imenice “grane” u Rimljanima 11,19. To znači da nisu svi Izraelci bili odlomljeni, već samo neki tako da neki neznabošci mogu biti pricijepljeni.

Presudna pitanja su: na temelju čega su neki Izraelci odlomljeni dok drugi ostaju na drvetu? Na temelju čega su neki neznabošci nacijepljeni dok drugi ostaju u svom prirodnom stanju?

Odgovor na ovo pitanje je srž Pavlovog evanđelja i tajna oživljavanja Izraela koje sliči uskrsnuću od mrtvih (15. redak) čemu se Pavao tako željno nada u 11. poglavlju. Pavao ne okoliša. Prema 20. retku oni koji su na maslini (bili oni Židovi ili neznabošci) jesu oni koji imaju vjeru. One koji nisu na drvetu, zato što nisu pricijepljeni (neznabošci) ili zato što su odlomljeni (Židovi), Pavao opisuje kao “nevjerne”.

Tako Pavao ističe istu pouku koju je isticao u prvih nekoliko poglavlja Poslanice Rimljanima. Naime, postoji samo jedan put spasenja — vjerovanje u Isusa Krista kao Spasitelja i Gospoda.

Ova misao nas upućuje na dvije posljednje riječi u Rimljanima 11,20: “nego strahuj”. Strahuj od čega? možda se pitamo. Strahuj od posljedica duhovnog ponosa i oholosti što smo mi spašeni a drugi nisu.

Svi mi, a ne samo rimski neznabošci kojima se Pavao obraća, trebamo se čuvati duhovnog sebeljublja i drskosti. C. K. Barret ističe bit kada piše da je “ispravan stav neznabošca i svakog kršćanina strah pun poštovanja” jer mora priznati da u sebi nema apsolutno ništa što može osigurati njegov položaj pred Bogom. U trenutku kada se počne hvalisati on prestaje imati vjeru (krotku ovisnost o Bogu) i zato postaje kandidat za “odlamanje”.

Isus je znao što govori kada je rekao: “Blago siromasima u duhu, jer je njihovo kraljevstvo nebesko.” (Matej 5,3) (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)