„Što dakle? Zar ćemo griješiti, kad nijesmo pod zakonom, nego pod milošću? Bože sačuvaj!“ (Rimljanima 6,15)
Dok sam bio propovjednik u Oregonu, jednom sam se zadržao pred sahranu, koju sam trebao održati, u razgovoru s prijateljima. Počeo sam žuriti sporednim putem a oblak prašine dizao se za mojim automobilom. Pokušavao sam stići na vrijeme, ali sam ipak morao zapaziti i drugi oblak prašine i automobil policajca koja su se poslije nekog vremena zaustavila preda mnom. Uspio je na kraju me zaustaviti i zato me ljutito upitao:
„Tko ste vi? Smatrao sam da jurim ukradeni automobil!“
Rekao sam mu tko sam i gdje idem. Odmah se smirio i rekao:
„Ne znam šta da vam radim. Ako napišem potvrdu i kaznim vas to će izaći u sutrašnjim novinama i svi vaši vjernici će znati za to. Pored toga mislim da nije najbolje da vas kaznim.“
Dodao sam: „Ni ja!“
Dok se premještao s noge na nogu razmišljao je i rekao: „Pustit ću vas. Idite! Slobodni ste.“
Mislio sam da je ovaj put kad sam nastavio dalje putem kod mene bila prisutna najjača motivacija da poslušam zakon. Razlog zbog kojeg sam bio pokrenut poslušati zakon sastojao se u tome što u ostalim prilikama nisam doživljavao ovakvo postupanje. Znao sam što je pravda i zato mi je sada milost nešto značila.
Slika je veoma slaba. Kad bismo je htjeli učiniti što sličnijom iskupljenju, policajac me nipošto ne bi pustio da tek tako odem. Bog ne postupa kao on. Nikada nije mogao oprostiti grijeh. On oprašta grešnicima. Razlog zbog kog znamo da ne može oprostiti grijeh jeste Isusova smrt. Tako bi policajac, kad bi analogija bila potpuna, trebao izvaditi novčanik i dati mi novac da platim kaznu; ili bi otišao kod suca za prekršaje da bude osuđen umjesto mene. To je ono što je Isus učinio za nas – platio je kaznu umjesto nas. Zato što je Bog Bog ljubavi, On je i Bog pravde.
Zbog toga što je Bog ljubavi isto je tako i Bog milosti. Sotona to nije razumio. Kad je naveo čovjeka na grijeh, likovao je. Mislio je da će na taj način lako moći dokazati da se Božji zakon ne može držati, i da ako se neki procijep negdje bude otvorio za čovjeka i on će se sam moći vratiti na nebo. Međutim, Isus je došao zamijeniti nas i omogućiti nam put izlaza. Tako se mogu otkriti i Božja pravda i Njegova milost. (Morris Venden, Djelotvorna vjera)