“Vjerom Abel prinese Bogu bolju žrtvu nego Kajin. Po njoj primi svjedočanstvo da je pravedan, kad Bog zbog njegovih darova dade svjedočanstvo. Po vjeri on, premda mrtav, još govori.” (Hebrejima 11,4)

Prvi put sam čitao o Kajinu i Abelu kad sam imao 19 godina. Nisam se složio sa zaključkom ove priče. Ulazeći u kršćanstvo kroz vrata adventizma, smatrao sam da je prinošenje biljaka bolje od prinošenja krvi. Mislio sam da je Kajinova žrtva bolja i zato što je trebalo uložiti više ljudskog napora u uzgoj biljaka nego u podizanje životinja, koje se same hrane i razmnožavaju.

I stoga sam se razočarao kad je Bog izabrao Abelovu krvnu žrtvu i odbio čak i pogledati Kajinovu. Suosjećao sam s Kajinom i zajedno s njime osjećao srdžbu zbog nepravde koja mu je bila učinjena (Postanak 4,1-6). Nisam uopće shvaćao što je Bog htio reći rekavši Kajinu da bi i on bio prihvaćen da je činio dobro. Ova cijela priča nema nikakvog smisla ako se promatra izvan okvira plana spasenja, ako se ne uklopi u prinošenje Kristove žrtve.

Mnogo sam kasnije naišao na tekst u Hebrejima 11,4, koji govori da je upravo zbog prinesene krvne žrtve Abel dobio svjedočanstvo da je pravednik. Nekako sam se u to vrijeme suočio i s istinom da “bez prolijevanja krvi nema oproštenja” (Hebrejima 9,22) i da je Krist “Jaganjac Božji koji uzima grijehe svijeta” (Ivan 1,29).

Kasnije sam uvidio da je Kajin o svemu tome znao mnogo više od mene kada sam prvi put počeo čitati Bibliju. Dok je Kristova zamjenička smrt još prilično nejasno predstavljena u Abelovoj žrtvi, ona je daleko jasnije objavljena u sustavu prinošenja žrtava koji je uveo Mojsije. Taj je sustav prekrasna slika plana spasenja, koja nam je dana u Starom zavjetu.

Kristova smrt kao zamjena na našu smrt ugrađena je u same temelje plana spasenja i simbolično je predstavljana mnogo puta tijekom biblijske povijesti nakon pada u grijeh. Jedino Kristova smrt daje pravo značenje svim tim simbolima. On je doista u punoj mjeri dao pravi sadržaj zakonima o prinošenju žrtava. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)