“Nemojte se krivo kleti mojim imenom i tako oskvrnjivati ime svoga Boga. Ja sam Jahve!” (Levitski zakonik 19,12)

Književnici i farizeji su revnosno proučavali Bibliju. U stvari, izvrsno su je poznavali. Oni su znali sve jote i kovrčice u zakonu i trudili se da ih formalno ne prekrše. Naravno, oni su mislili da čine i više od toga. Međutim, pošto nisu poznavali dublje značenje zakona, njihovo legalističko tumačenje slova zakona nije im omogućavalo da poštuju i duh zakona. U petom poglavlju Evanđelja po Mateju Isus upravo govori o tom nedostatku dubljeg razumijevanja biti zakona i grijeha.

Naravno, Hebreji su znali slovo zakona o prisezanju. Oni su znali da se ne smiju lažno zaklinjati u Božje ime. Međutim, znali su da smiju upotrebljavati Božje ime prilikom zakletvi. To su bila zakonska pravila. Ta pravila nisu ništa govorila o lažnim prisegama u nečije drugo ime. Aha! Pomislili su da su otkrili rupu u zakonu. Ova je misao navela književnike i farizeje da podijele prisege u dvije vrste, one koje apsolutno obvezuju i one koje to ne čine.

Svaka prisega ili zakletva u Božje ime obvezivala je apsolutno; svaka zakletva u kojoj Božje ime nije bilo spomenuto nije se smatrala obvezujućom. Ovakvo je razmišljanje dovelo do formalnih zakletvi koje su uništavale povjerenje među ljudima, izopačavale istinu.

U Isusove dane, književnici i farizeji su smatrali da prisega u ime Hrama ne obvezuje, dok ona u ime hramskog blaga obvezuje. Na isti način, prisega u ime oltara se nije morala održati, dok je ona u ime dara na oltaru apsolutno obvezivala (Matej 23,16-22). Ovakvim spekulacijama i trikovima oni su mogli biti nepošteni i ostati pobožni.

Uopće nije čudno što Isus napada ovakve običaje (Matej 5. i 23). Budući da je Bog sve stvorio, ništa nije nesveto, bez obzira radi li se o Hramu ili o kosi na našoj glavi. Sve pripada Bogu. Sve je povezano s Njegovim imenom.

Kao kršćani, mi moramo biti apsolutno pošteni. Moramo odbaciti sve lukave i manje lukave načine da zaobiđemo istinu, jer služimo Bogu istine. (George R. Knight, Hodati s Isusom po Gori blaženstva)