„(Ali) svojom okorjelošću i neskrušenošću srca sam na se gomilaš gnjev za dan gnjeva i očitovanja Božje pravde u suđenju.“ (Rimljanima 2,5)
Ključna riječ za danas jest „ali“ u izvornom tekstu. Ona suprotstavlja ovaj redak sa savjetom u Rimljanima 2,4. tako umjesto da Božja dobrota i milost vodi pokajanju, ona je imala suprotan učinak – stvorila je tvrdoću, okorjelost i tvrdoglavost.
Grčka riječ prevedena s „okorjelost“ znači i „tvrdoća“. Iz iste riječi izvodimo i medicinski izraz skleroza. Zato arterioskleroza znači otvrdnuće arterija, proces koji susrećemo i u duhovnom svijetu. Njime opisujemo stanje onih čija su srca postala ravnodušna i neosjetljiva za Boga. Ali ovo duhovno stanje ima daleko ozbiljnije posljedice od tjelesnih. Fizička arterioskleroza može neku osobu odvesti u grob, ali duhovno otvrdnuće može uzrokovati gubitak vječnog života.
Biblija nas stalno upozorava na duhovno otvrdnuće. Isus je rekao svojim slušateljima da im je Mojsije zbog njihovog „okorjelog srca“ dopustio rastavu braka (Matej 19,8). isto tako kada je nadstojnik sinagoge, koji je sebe smatrao pravednim, promatrao hoće li Isus iscjeljivati u subotu. On „ih srdito sve naokolo pogleda“, i bio je „ožalošćen zbog tvrdoće njihova srca“ (Marko 3,5).
Pavao je svoje komentare o tvrdokornim srcima smjestio u kontekst konačnog suda. Neki kršćani danas nastoje izbjeći bilo kakav spomen suda. Biblijski pisci nisu imali takve dileme. Za Pavla je konačni sud, za koji su se njegovi čitatelji pripremali, bio neizbježan.
Svatko se opredjeljivao za jednu od ovih dviju stvari: pokajanje ili okorjelost. Kao što je bilo s njim tako je i s nama. Božja volja je očita. On želi da Mu dopustimo obradu neobraćenog polja našeg srca – da doživimo novo iskustvo saveza mekog i pokajanog srca. On je preko Ezekiela obećao: „Dat ću vam novo srce, nov duh udahnut ću u vas! Izvadit ću iz tijela vašega srce kameno i dat ću vam srce od mesa.“ (Ezekiel 36,26)
Bog je ponudio spasenje. Međutim, On nikoga ne prisiljava. Mi odlučujemo hoće li naša srca otvrdnuti odbacivanjem Njegove ponude ili ćemo prihvatiti Njegov dar novog srca. (George R. Knight, Šetnja s Pavlom kroz Poslanicu Rimljanima)